گروه حوادث: سارق حرفه‌ای که با همدستی پسرعموهای خود اقدام به سرقت می‌کرد، دستگیر شد. هشتم مهرماه امسال مرد میانسالی با حضور در کلانتری 127 نارمک با طرح شکایتی درخصوص سرقت وجوه نقدش، به ماموران کلانتری گفت: به شعبه یکی از بانک‌ها در میدان رسالت رفته بودم تا برای خرید خودرو از حساب شخصی‌ام پول برداشت کنم. زمان تحویل پول از متصدی بانک، ناگهان فردی از پشت به من حمله کرد و از دست من که تا آن موقع متوجه حضورش پشت سرم نشده بودم، 5 میلیون تومان قاپ زد و فرار کرد.
کد خبر: ۲۸۸۷۵۵

با تشکیل پرونده و به دستور دادیار شعبه یکم دادسرای جنایی، تصاویر به دست آمده از زمان سرقت توسط عوامل دایره تجسس کلانتری 127 مورد بررسی قرار گرفت که ماموران موفق به شناسایی چهره سارق شدند.

با شناسایی متهم (وحید)‌ و اطلاعات به دست آمده از محل مخفیگاه و محل‌های تردد او در شرق تهران، وی 14 مهر در منطقه نظام‌آباد دستگیر شد و به دستور مقام قضایی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی از متهم دستگیر شده، و با بررسی سوابق متهم در بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، متوجه شدند که وحید تاکنون 4 بار به جرم فروش و مصرف موادمخدر، سرقت در پوشش مامور و زورگیری در سال‌های 83، 86 و 87 دستگیر و روانه زندان شده است.

با تجمیع اطلاعات به دست آمده از متهم و شناسایی دقیق وی از سوی کارآگاهان، وحید بناچار زبان به اعتراف گشود و به کارآگاهان عنوان کرد که با همراهی پسرعموهایش به اسامی آرش و فرشاد اقدام به سرقت کرده است.

براساس اعترافات وحید و همچنین گزارش‌های ارسال شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی درخصوص انجام سرقت از شهروندان شرق تهران، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند که توسط وحید و همدستان او مورد سرقت قرار گرفته بودند.

با شناسایی متهم از سوی برخی از مالباختگان و با توجه به اعتراف صریح وحید در خصوص انجام سرقت از شهروندان با همدستی پسرعموهایش و با اطلاعات به دست آمده از مخفیگاه دو همدست دیگر وحید به اسامی آرش و فرشاد در منطقه نظام‌آباد، کارآگاهان با اخذ دستور قضایی و پس از اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه خود، در تاریخ 19 مهر ماه سال جاری با ورود به این محل آرش و فرهاد را دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه این دو متهم، مقادیری از اموال مالباختگان از قبیل گوشی تلفن همراه، رایانه، لپ‌تاپ، مقادیری طلا و ... کشف شد که در ادامه رسیدگی به پرونده، اموال کشف شده مورد شناسایی مالباختگان قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه محسن غفاریان، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با وجود کشف اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان، این دو متهم منکر سرقت و کیف‌قاپی از شهروندان بودند که در ادامه تحقیقات با شناسایی تعداد بیشتری از مالباختگان، تاکنون 16 مالباخته اقدام به شناسایی متهمان کرده‌اند و تحقیقات جهت شناسایی و دعوت از دیگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها