رضا استادی: «مستندهای پرتره» گونه‌ای از فیلم‌های مستند است که در آن دوربین سراغ شخصیتی فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و... می‌رود و با کندوکاو در خصوص زندگی این شخصیت‌ها، فیلمی مستند را روایت می‌کند. جذابیت چنین فیلم‌هایی نیز به این دلیل است که می‌توان با تماشای آن، مسیری را که چهره‌های موفق و ملی طی کرده‌اند، تماشا کرد و از زندگی آنها نکات مختلفی را آموخت. تولید چنین مستندهایی در سال‌های اخیر رونق خاصی گرفته و از بخش خصوصی تا شبکه‌های تلویزیونی و موسسه‌های وابسته به سازمان‌ها و نهادهای مختلف وارد عرصه تولید چنین فیلم‌هایی شده‌اند.
کد خبر: ۲۸۸۶۶۵

امسال در جشنواره سینما حقیقت نیز تعداد زیادی از فیلم‌های حاضر در جشنواره در چنین حال و هوایی تولید شده‌اند. یکی از این شخصیت‌ها که چند سالی است مورد توجه فیلمسازان مستند قرار گرفته، فیلمساز بحث برانگیز سینمای ایران یعنی مسعود کیمیایی است. درباره کیمیایی تاکنون مستندهای مختلفی ساخته شده و جالب است بدانید امسال 4فیلم مستند درباره این فیلمساز و آثار او به جشنواره ارائه شده بودند که از میان آنها 2 فیلم «سوار خسته می‌تازد» ساخته المیرا مقدم است که دیروز در سینما فلسطین به نمایش درآمد.

فیلم دوم هم ساخته مسعود نجفی است که قرار است امروز ساعت 30/20 به نمایش در بیاید. در این فیلم نیز با حضور چهره‌هایی همچون عزت‌الله انتظامی، فاطمه معتمد‌آریا، امین تارخ، علی کسمایی، پرویز نوری، شاپور قریب، علی معلم، چنگیز جلیلوند، غلامرضا آزادی، محمد متوسلانی، سیروس الوند، اصغر بیچاره، حمید نعمت‌الله، بهمن مفید و سعید راد، اظهار نظرهایی در خصوص 40 سالگی ساخت فیلم قیصر مورد توجه قرار گرفته است. جالب است؛ چهره‌ای سینمایی مانند کیمیایی تا این حد می‌تواند برای فیلمسازان جذاب باشد و از آن مهم‌تر این‌که بتوان درباره آنها فیلم‌های جذابی تهیه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها