گروه سلامت: نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد به تاخیر انداختن بازنشستگی در بهبود سلامت روانی و جسمی تاثیر مفید دارد. به گزارش ایسنا، ‌محققان دریافته‌اند افراد مسن و سالخورده‌ای که در سال‌های بازنشستگی به مشاغلی پاره‌وقت اشتغال دارند، مدت طولانی‌تری سلامت می‌مانند.
کد خبر: ۲۸۸۵۹۹

به گفته پژوهشگران، افرادی که به سن بازنشستگی می‌رسند؛ اما به کار کردن البته در ساعات کمتر ادامه می‌دهند، خیلی کمتر به بیماری‌های مهم و خطرناک مبتلا می‌شوند و در مقایسه با کسانی که خود را به طور کامل بازنشسته می‌کنند، مدت طولانی‌تری سلامت خود را حفظ می‌کنند.

محققان خاطرنشان کردند: مزایای کار کردن به مدت طولانی‌تر پس از بازنشستگی هم متوجه سلامت جسمی و هم متوجه سلامت روان می‌شود.

محققان دانشگاه مری‌لند و دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سان برناردینو در این مطالعه متذکر شدند: مزایای کار کردن برای حفظ سلامتی در دوران بازنشستگی احتمالا به دلیل فعالیت‌های جسمی و روانی است که در حین کار، انسان درگیر آنها می‌شود و وجود تماس اجتماعی در این زمینه نقش قابل ملاحظه‌ای دارد؛ در حالی که وقتی فردی از دایره زندگی شغلی خارج می‌شود، این مزایا را از دست می‌دهد و از منافع آن بی‌بهره می‌ماند. بنابراین دکتر کنت شولتز، پروفسور روانشناس در دانشگاه کالیفرنیا در گزارش خود تاکید کرد: با انتخاب نوع مناسبی از یک کار نیمه‌وقت و متعادل می‌توان به بازنشسته‌ها کمک کرد تا این دوره انتقال شغلی را بهتر پشت سر بگذارند و درعین حال از لحاظ روانی و جسمی در شرایط سلامت و بهداشت مطلوب قرار داشته باشند.

محققان در این پژوهش اطلاعات حاصل از 12 هزار و 189 آمریکایی در گروه‌های سنی 51 تا 61 سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و هر 2‌سال یک بار این افراد مورد مصاحبه قرار گرفتند.

دکتر مو وانگ، استادیار روان‌شناسی دانشگاه مریلند نیز خاطرنشان کرد: ‌در شرایطی که شغل را از زندگی بازنشسته‌ها حذف کنیم، لذت بردن از زندگی و حفظ سلامت روان و جسم آنها کار دشواری خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها