نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد به تاخیر انداختن بازنشستگی در بهبود سلامت روانی و جسمی تاثیر مفید دارد.
کد خبر: ۲۸۷۹۳۷

به گزارش ایسنا ، ‌محققان دریافته‌اند افراد مسن و سالخورده‌ای که در سال‌های بازنشستگی به مشاغلی پاره‌وقت اشتغال دارند، مدت طولانی‌تری سلامت می‌مانند.

به گفته پژوهشگران، افرادی که به سن بازنشستگی می‌رسند؛ اما به کار کردن البته در ساعات کمتر ادامه می‌دهند ، خیلی کمتر به بیماری‌های مهم و خطرناک مبتلا می‌شوند و در مقایسه با کسانی که خود را به طور کامل بازنشسته می‌کنند، مدت طولانی‌تری سلامت خود را حفظ می‌کنند.

محققان خاطرنشان کردند: مزایای کار کردن به مدت طولانی‌تر پس از بازنشستگی هم متوجه سلامت جسمی و هم متوجه سلامت روان می‌شود.

محققان دانشگاه مری‌لند و دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سان برناردینو در این مطالعه متذکر شدند: مزایای کار کردن برای حفظ سلامتی در دوران بازنشستگی احتمالا به دلیل فعالیت‌های جسمی و روانی است که در حین کار، انسان درگیر آنها می‌شود و وجود تماس اجتماعی در این زمینه نقش قابل ملاحظه‌ای دارد؛ در حالی که وقتی فردی از دایره زندگی شغلی خارج می‌شود، این مزایا را از دست می‌دهد و از منافع آن بی‌بهره می‌ماند. بنابراین دکتر کنت شولتز، پروفسور روانشناس در دانشگاه کالیفرنیا در گزارش خود تاکید کرد: با انتخاب نوع مناسبی از یک کار نیمه‌وقت و متعادل می‌توان به بازنشسته‌ها کمک کرد تا این دوره انتقال شغلی را بهتر پشت سر بگذارند و درعین حال از لحاظ روانی و جسمی در شرایط سلامت و بهداشت مطلوب قرار داشته باشند.

محققان در این پژوهش اطلاعات حاصل از 12 هزار و 189 آمریکایی در گروه‌های سنی 51 تا 61 سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و هر 2‌سال یک بار این افراد مورد مصاحبه قرار گرفتند.

دکتر مو وانگ، استادیار روان‌شناسی دانشگاه مریلند نیز خاطرنشان کرد: ‌در شرایطی که شغل را از زندگی بازنشسته‌ها حذف کنیم ، لذت بردن از زندگی و حفظ سلامت روان و جسم آنها کار دشواری خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها