با صعود به جام جهانی 2010

کابوس آرژانتین پایان یافت

گروه ورزش: ماریو بولاتی جوان که فقط 4 دقیقه از حضورش در زمین می‌گذشت، با گل دقیقه 84 خود به کابوس چند ماهه آرژانتینی‌ها پایان داد و نامش را به عنوان زننده گل صعود آبی‌ و سفیدها به جام جهانی ثبت کرد. تیم مارادونا در حالی با یک گل از سد اروگوئه گذشت که فضای ملتهبی در ورزشگاه سنتناریو حاکم بود و پیروزی برای هر کدام از 2 تیم به منزله صعود مستقیم به جام جهانی بود.
کد خبر: ۲۸۷۸۷۵

از طرفی یک نگرانی هم برای هر 2 تیم وجود داشت و آن احتمال پیروزی اکوادور بر شیلی بود، اتفاقی که با پیروزی یک بر صفر شیلی، برای اروگوئه به خیر گذشت تا آنها به‌رغم شکست مقابل آرژانتین، جواز حضور در مرحله پلی‌آف را به دست آورند. پس از مسجل شدن صعود آرژانتین به جام جهانی، مارادونا به واسطه تمام فشارهای این چند روز اخیر، خوشحال‌ترین فرد حاضر در ورزشگاه بود، اما همین هیجان‌زدگی هم نمی‌توانست توجیهی باشد بر رفتار زشت این مربی با خبرنگاران و به نظر می‌رسد که دامنه انتقادها از این مربی شدت بیشتری به خود بگیرد.

در دیگر مسابقات چهارشنبه شب، در گروه 3 اروپا، اسلواکی برای اولین بار راهی جام جهانی شد. در این گروه رقابتی نزدیک میان اسلواکی و اسلوونی در جریان بود و هر چند اسلوونی، سن‌مارینو را شکست داد، اما پیروزی یک بر صفر اسلواکی مقابل لهستان، آنها را در صدر جدول گروه قرار داد.

در آمریکای مرکزی و شمالی نیز مسابقات روز آخر مرحله مقدماتی تکلیف تیم سوم صعودکننده به مرحله نهایی (پس از آمریکا و مکزیک) را تغییر داد. در این گروه تا پیش از روز آخر، کاستاریکا با 2 امتیاز اختلاف نسبت به هندوراس در مکان سوم قرار داشت. این برتری حتی تا ثانیه‌هایی مانده به پایان بازی کاستاریکا و آمریکا ادامه داشت، اما در این لحظه آمریکا بازی را به تساوی 2 ‌ 2 کشاند تا هندوراس به لطف برتری یک بر صفر مقابل السالوادور، راهی مرحله نهایی جام جهانی شود. به این ترتیب در مرحله حذفی آمریکا، کاستاریکا و اروگوئه در روزهای 23 و 27 آبان با هم دیدار می‌کنند تا دیگر تیم راه یافته به مرحله نهایی مشخص شود. در همین روزها 4 بازی پلی‌آف اروپا نیز میان تیم‌های روسیه، یونان، اکراین، فرانسه، اسلوونی، بوسنی و هرزگوین، پرتغال و جمهوری ایرلند برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها