یک شرکت انگلیسی به زودی دوربینی را ارائه خواهد کرد که می تواند تمامی لحظات زندگی افراد را به صورت روزانه و با فاصله زمانی 30 ثانیه به ثبت برساند.
کد خبر: ۲۸۷۷۰۱

این دوربین در اصل به منظور کمک به بیماران آلزایمری و ثبت خاطرات روزمره آنها طراحی و ابداع شده است اما روزی می تواند به عنوان ابزاری سودمند تمامی لحظات زندگی افراد را در خود ذخیره کند.

کاربر این دوربین را با استفاده از یک بند به دور گردن خود می بندد و این دوربین سپس به صورت خودکار هر 30 ثانیه یک عکس می گیرد به این شکل فرد مجموعه ای از تصاویری را که در طول روز مشاهده می کند در اختیار خواهد داشت.

در عین حال دوربین دارای حسگرهای نوری و شتاب سنج است و با استفاده از این تجهیزات زمانی که فرد وارد محیط جدیدی می شود به سرعت عکسبرداری را آغاز می کند. همچنین حسگرهای مادون قرمز این دوربین نزدیک شدن افراد به یکدیگر را تشخیص داده و از صورت افراد نیز در فاصله ای معین عکسبرداری می کند.

حافظه دوربین یک گیگابایت بوده و می تواند در حدود 30 هزار عکس را در خود بگنجاند. این دوربین در اصل با نام SeneCam و به منظور مطالعه بر روی بیماری های مرتبط با حافظه از جمله آلزایمر توسط مرکز تحقیقات مایکروسافت در کمبریج ابداع شده بود. تحقیقات نشان داده بود بازبینی حوادث روزانه می تواند به افراد در بهبود دادن حافظه طولانی مدت آنها کمک کند.

اما اکنون شرکت ویکان در انگلیس قصد دارد مجوز تولید انبوه این دوربینها را برای استفاده روزمره افراد به دست آورد. تا کنون تنها 500 نمونه از این دوربین تولید شده که اکثر آن مورد استفاده محققان قرار گرفته است.

برای مصرف کنندگان عادی این ابزار می تواند به عنوان سیستم ثبت خاطره دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد و کاربران بیشترین حد اطلاعاتی را که می توانند درباره زندگی روزمره خود داشته باشند را به ثبت برسانند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، نمونه شناخته شده این نوع ثبت خاطرات، مهندس شرکت مایکروسافت "گوردون بل" است که بیشترین بخش زندگی خود را به صورت دیجیتال ذخیره کرده و همیشه دوربین SeneCam را به همراه دارد.

مهر
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها