با نمایش فیلم های تارکوفسکی تروفو و وایدا

سومین جشنواره سینما حقیقت فردا افتتاح می‌شود

سومین جشنواره سینما حقیقت با نمایش فیلم های تارکوفسکی، تروفو و وایدا پنجشنبه 23 مهرماه باحضور جمعی از مسئولان، مستندسازان، نمایندگان رسانه‌های گروهی و عموم علاقمندان به سینمای مستند برگزار می شود.
کد خبر: ۲۸۶۹۱۷

به گزارش ایرنا ، در این مراسم که از ساعت 16 پنجشنبه آغاز خواهد شد، ابتدا فیلم مستند بلند «خرگوش در برلین» که در به فهرست نیمه‌نهایی اسکار 2010 راه‌ یافته به‌ نمایش عمومی در آمده و سپس 12 فیلم مستند خارجی و ایرانی دیگر، در سه سالن «سینما فلسطین» روی پرده خواهد رفت.

برپایه این گزارش، مستندهای «وایدا: سر صحنه کاتین» و «سینماگران عصر ما» که پُرتره‌هایی درباره دو فیلمساز بزرگ سینمای جهان: آندره‌ی وایدا و فرانسوا تروفو می‌باشد نیز از آثار برگزیده‌ای است که در سکانس 21/30-20 سالن شماره یک سینما فلسطین، به‌نمایش درخواهند آمد. ضمن اینکه مستند 60 دقیقه‌ای «سفری در زمان» با موضوع پیش تولید فیلم سینمایی «نوستالگیا» اثر برجسته «آندره‌ی تارکوفسکی» سینماگر بزرگ و فقید روسی نیز از جمله مستندهای منتخبی است که از ساعت 18:30 در سالن شماره 2 سینما فلسطین اکران خواهد شد.

دیگر آثار برگزیده‌ای که عصر پنجشنبه در بخش‌‌های مختلف «مسابقه ملی» و «مسابقه مستندهای علمی» در سه ‌سالن سینما فلسطین روی پرده خواهند رفت، به این شرح است: اسماعیل که آمد (فرشاد احمدی دستگردی)، به رنگ خون (محمد عبدی‌زاده)، وقتی همه‌چیز دیر می‌شود (نغمه عافیت)، سپیده عَلَم کشید (رضا مجلسی)، غروب خجیر (فتح‌ا... امیری)، سیران بندر افسانه‌ای (سیدمحمدحسین سیدزاده)، هِز (یوسف محمدپور)، وایو (مینا مشهدی مهدی- حسن نقاشی).

برنامه‌های سومین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، با شعار «سینمای مستند برای همه»،‌ تا پایان روز 28 مهرماه 1388 در «سینما فلسطین» ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها