ارتقا رایگان ویندوز7 برای خریداران کامپیوتری که در فاصله اندکی مانده به عرضه ویندوز7 ویندوز ویستا می‌خرند، قولی است که مایکروسافت به مشتریان خود داده است. ادگار درفسکی، سردبیر مجله Consumerworld به وب‌سایت خبری PCWorld گفت: «این مطلب واقعی نیست، هزینه ارتقا 99/12 دلار است که مایکروسافت می‌خواهد با 17 دلار به ویندوز7 ارتقا دهد. این یک فریب است و ارتقا رایگانی در جریان نیست،‌ هر چند که این اختلاف جزئی باشد.»
کد خبر: ۲۸۶۷۲۴

ژوئن گذشته، مایکروسافت یک کمپین بازاریابی به‌راه‌انداخت و برای حفظ فروش بازار کامپیوترهای شخصی، اعلام کرد که می‌توانند کامپیوترهای خود را با گزینه «امکان ارتقا به ویندوز 7» تهیه کنند. اختلاف قیمت،‌ همان است که درفسکی به آن اشاره کرده است. سیستم عامل جدید مایکروسافت قرار است 22 اکتبر امسال به‌طور رسمی منتشر شود.

در این کمپین تبلیغاتی، مایکروسافت به خریدارانی که مابین تاریخ 26 ژوئن 2009 تا 31 ژانویه 2010 نسبت به خرید سیستم‌های ویندوز ویستا اقدام کنند، به‌طور رایگان به ویندوز7 ارتقا پیدا خواهند کرد، اما این‌طور که معلوم است، هزینه اندکی بابت ارتقا دریافت خواهد کرد. این هزینه را ارسال، بسته‌بندی و تحقق نامیده‌اند.

بیشتر تولیدکنندگان کامپیوتر از زمان تحویل ویندوز7 مشتریان‌شان بی‌خبر هستند و نمی‌دانند بسته‌های ارتقا چه زمانی قرار است به‌دستشان برسد. مایکروسافت کمپین مشابهی را برای ویندوز ویستا به‌راه انداخته بود و اگر قرار باشد تاریخ تکرار شود، احتمالا چندین ماه طول خواهد کشید تا ویندوز7 به دست مشتریان مایکروسافت برسد. دود این کار مستقیما در چشم تولیدکنندگانی چون Dell و HP می‌رود که با غضب مشتریان خود روبه‌رو شدند.

درفسکی در پایان گفت: «مساله اینجاست که بسیاری گمان می‌برند همه اینها مجانی است. اما مشتریان واقعا به تولیدکنندگان لطف می‌کنند و در خالی کردن انبارهایشان نقش به‌سزایی دارند. کمپین‌های تبلیغاتی همواره در ظاهر بسیار جذاب بوده و در باطن، هزینه‌های پنهان بیشماری داشته است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها