جام‌جم: ستادهای برگزاری هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در 30 استان کشور تشکیل شده است و براساس نامگذاری روزهای هفدهمین دوره هفته کتاب، ستادهای استانی باید برنامه‌های خود را پیش‌بینی و به اجرا درآورند.
کد خبر: ۲۸۵۷۶۸

ناگفته‌های جنگ به روایت شهید صیاد

جام‌جم: نرم‌افزار چند‌رسانه‌ای شهید «علی صیاد شیرازی» که شامل بخش های متنوع «خاطرات سال‌های نبرد»، «ناگفته‌های جنگ»، «یادداشت‌های سفر» و فیلم و صوت است توسط نشر شاهد منتشر شد.

تئاتر کودک با صلح و شادی به خانه هنرمندان می‌آید

جام‌جم: همزمان با هفته جهانی کودک، گروه تئاتر اتوبوس «تئاتر، کودک، صلح و شادی» برنامه‌های ویژه‌ای را امروز و فردا از ساعت 17 تا 19 در فضای باز خانه هنرمندان ایران برپا می‌کند. در این برنامه، غرفه‌های قصه‌گویی، نقالی، پانتومیم، گریم و ماسک و نمایش‌های کوتاه ویژه کودکان و موسیقی زنده با حضور شخصیت‌های نمایشی دلقک و سیاه برپا می‌شود.

فومن، آواهای باستانی را می‌شنود

جام‌جم: دومین جشنواره آواهای باستانی، 30 مهرماه در شهرستان فومن برگزار می‌شود. در این جشنواره، مراسم نمادین «عروس شالی» و «عروس گوله» با همکاری اهالی روستای خشکنو دهان از توابع شهرستان فومن به اجرا درمی‌آید. همچنین در این جشنواره گروه‌هایی از 2 قوم تالش و گیلک به اجرای برنامه موسیقی و مراسم آیینی خود می‌پردازند.

مردان هنرمند صاحب فرهنگ می‌شوند

جام‌جم: فرهنگ هنرمندان مرد کشور بزودی از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود.

در این فرهنگ، زندگینامه و آثار هنرمندان تئاتر، عکاسی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، گرافیک، نقاشی، سینما، موسیقی، معماری، ادبیات داستانی، شعر و هنرهای سنتی از سال 1300 هجری شمسی تا امروز گردآوری شده است.

اجرای 14 نمایش‌ در جشنواره تئاتر ماه

جام‌جم: نمایش‌های ماه‌منظر، سرود سرد خاکستر، ‌تندیس، بی‌تو مهتاب شبی، مرگ در ساعت مرغابی، ماه‌زدگان، پارانویا، توهم به کارگردانی، حوالی تئاتر شهر، اینجا کسی هست، آفتاب بنفش، تجربه مرگ، کهربا و اسب عصاری به بخش صحنه‌ای جشنواره سراسری تئاتر ماه راه یافتند.

خالق آهنگ «بردی از یادم» درگذشت

مهر: مصطفی گرگین‌زاده، موسیقیدان پیشکسوت سحرگاه دیروز در بیمارستانی در تهران درگذشت.

وی متولد سال 1301 در تهران بود که علاوه بر نوازندگی ترومپت، آهنگ‌هایی نیز در دهه 30 خورشیدی ساخته که در سال‌های اخیر برخی از آن آهنگ‌ها از جمله تصنیف «بردی از یادم» منتشر شده است.

معرفی داوران تئاتر رضوی

فارس: داوود رشیدی، تاجبخش فناییان و حسین مسافرآستانه، نمایش‌های بخش مسابقه ایران جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی را داوری می‌کنند. در بخش مسابقه ایران این جشنواره، 18 نمایش از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، شاهرود و قم به رقابت می‌پردازند.

«ضربانگ» در هنگ‌کنگ

ایسنا: تور کنسرت گروه سازهای کوبه‌ای ضربانگ از 29 مهر تا 4 آبان در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. این گروه که نیمه تابستان در شهر مادرید برنامه اجرا کرده بود، آبان ماه نیز کنسرت دیگری در کشور آلمان برپا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها