رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس اعلام کرد:

کمبود 20 هزار آموزگار در کشور

گروه جامعه: رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش با کمبود 20 هزار آموزگار در مقطع ابتدایی و از طرفی با 6000 معلم مازاد در این مقطع روبه‌روست. علی کریمی فیروزجایی با اشاره به به‌کارگیری نیروهای خرید خدمات از سوی آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو، نیروهای آزاد غیرماهر جذب کرده است. وی با اشاره به این که این دسته از نیروها پس از مدتی مدعی استخدام می‌شوند، به ایرنا گفت: در حالی که این افراد پیش از فعالیت در آموزش و پرورش متعهد می‌شوند که بعد از چند سال فعالیت مدعی استخدام نشوند، اما پس از چند سال ادعای استخدام شدن می‌کنند، همان‌گونه که معلمان حق‌التدریس نیز متعهد شده بودند مدعی استخدام نشوند، ولی به تعهدشان عمل نکردند.
کد خبر: ۲۸۵۵۴۷

وی با تاکید بر این که هم‌اکنون نیروهای حق‌التدریس در مدارس و به طور میانگین در هفته 24 ساعت مشغول به تدریس هستند، افزود: با این حال آموزش و پرورش با کمبود 70 هزار نفری نیرو به علت بازنشستگی روبه‌روست و برای جبران این کمبود، از نیروهای آزاد استفاده کرده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: به کارگیری نیروهای غیرحرفه‌ای از سوی آموزش و پرورش درست نیست، حداقل آموزش و پرورش می‌توانست قبل از بازگشایی مدارس کلاس‌های آموزشی برای این دسته از افراد برگزار کند تا با کمبود معلم در کلاس‌های درس مواجه نباشد.

کریمی فیروزجایی با بیان این که یکی از اقدامات دولت نهم احیای مراکز تربیت معلم بوده است، افزود: در دولت هشتم دراین مراکز حدود 3000 نفر تحت آموزش قرار داشتند و اکنون این تعداد به حدود 30 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم می‌توانست از این نیروها استفاده کند، گفت: آموزش و پرورش با مشخص کردن آمار دانش‌آموزان به عنوان مثال در مقطع ابتدایی، می‌توانست بر حسب نیاز، معلم تربیت کند و در مواقع لزوم از آنها برای جبران کمبودها بهره‌مند شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها