از دور از نزدیک

اول توالت بعد هواپیما

مهر: این جماعت چشم‌بادامی، هر کاری بکنند یک حکمتی دارد، این یعنی بدون این‌که تعجب کنید باید انتظار هر خبری را از این نابغه‌های خاور دور داشت. حالا یک شرکت هواپیمایی ژاپنی به مسافرانش گفته است؛ قبل از سوار شدن به هواپیما باید دستشویی بروند و مثانه خود را تخلیه کنند، بعد می‌توانند سوار هواپیما شوند. به نوشته روزنامه اینترنتی لنتا، مسوولان شرکت آل نیپون ایرویز معتقدند؛ خالی بودن مثانه مسافران موجب کاهش انتقال گاز کربنیک به جو زمین می‌شود! البته خیال بد نکنید چون توجیه مسوولان شرکت هواپیمایی ژاپن، کاملا علمی است. به گفته آنها، وزن مسافران با روده و مثانه خالی کمتر است و به این ترتیب، وزن هواپیما و حجم سوخت مصرفی آن کاهش می‌یابد. آزمایش روی 42 هواپیما از 5 روز پیش آغاز شده و تا یک‌ماه ادامه دارد. این شرکت امیدوار است در این مدت، انتشار گاز کربنیک را در جو زمین تا 5 تن کاهش دهد.
کد خبر: ۲۸۵۴۲۵

جنجال خودنویس گاندی

بی‌بی‌سی: هر قدر مهاتما گاندی، رهبر معنوی هندی‌ها به این باور پافشاری می‌کرد که فردی که به جامعه خدمت می‌کند، باید زندگی ساده‌ای داشته باشد و این ساده زیستی را در آیین برهمایی جاری می‌دانست اما حالا پس از گذشت بیش از 60 سال از مرگ او، یک جنس لوکس و گران‌قیمت با نام او سروصدای طرفدارانش و هندی‌ها را درآورده است.

قضیه از این قرار است که یک شرکت تولیدکننده لوازم تحریر تصمیم گرفت به مناسبت تولد مهاتما گاندی، خودنویسی به بازار عرضه کند. این اتفاق افتاد و کسی هم اعتراضی نداشت، اما موضوع اینجا بود که قیمت این خودنویس 25 هزار دلار (25 میلیون تومان) ناقابل بود.

این خودنویس گرانقیمت از جنس طلا و نقره، از سوی شرکت آلمانی مونتبلانک برای سال صدوچهلمین سال تولد این شخصیت استقلال‌طلب هندی، تولید شده‌ است.

به یاد 241 مایلی که گاندی در اعتراض به مالیات نمک در سال 1930 پیمود، تنها 241 عدد از این خودنویس به فروش می‌رسد. گروه‌هایی از مردم و انجمن‌های مختلف در هند، تولید این جنس لوکس و گرا‌نقیمت با نام گاندی را توهین به شخصیت و ارزش‌های او می‌دانند و مرکز آموزش مصرف‌کنندگان در شهر کرالای هند، شکایتی علیه این شرکت تنظیم کرده ‌است.

به گفته یکی از اعضای این مرکز، استفاده از مرد بزرگی مثل گاندی به عنوان ابزار تبلیغاتی توهین بزرگی به اوست. نکته جالب توجه این‌که رئیس شرکت سازنده خودنویس می‌گوید بخشی از فروش این خودنویس را به انجمن خیریه گاندی اهدا می‌کنند.

توشار گاندی، نوه این شخصیت که رئیس انجمن خیریه گاندی نیز هست، از این حرکت استقبال کرده ‌است و می‌گوید که انجمنش تا به حال مقدار زیادی از این شرکت دریافت کرده و تازه از فروش هر خودنویس بین 200 تا هزار دلار به این انجمن می‌رسد.

پسربچه‌ تمساح‌کش

ایسنا: یک پسربچه 5 ساله موفق شد در یک اقدام شجاعانه، یک تمساح 370 کیلوگرمی را با چاقو بکشد!

سیمون هوگو، پسربچه‌ای اهل تگزاس است که با این کارش، حسابی تگزاسی بودنش را ثابت کرد. سیمون به آسوشیتدپرس گفته اصلا باورم نمی‌شود که توانستم این تمساح غول‌پیکر را بکشم، این برای من تعجب‌آور است.

این تمساح دقیقا 20 برابر بزرگ‌تر از سیمون بوده و ارتفاعش به بیش از 3 متر می‌رسد. جالب این‌که این بار اولی نیست که سیمون توانسته است یک تمساح بکشد. به گفته پدر این کودک، اولین بار وقتی سیمون تنها 3 سالش بود، یک تمساح 2 متری را با چاقوی آشپزخانه کشته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها