با تلاش کارآگاهان پلیس

3 سارق مأمورنما دستگیر شدند

3 متهم که در پوشش مأمور با کمین در مقابل هتل‌ها و محل تردد اتباع خارجه ، به بهانه همراه داشتن مواد مخدر اقدام به بازرسی بدنی و سرقت وجوه همراه مالباختگان می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۸۵۱۱۷

به گزارش فارس،‌ با دریافت شکایت‌های مشابه در خصوص سرقت از اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانی در سطح شهر تهران ، به دستور مقام قضایی، رسیدگی به این سرقت‌ها در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی سرقت‌های انجام شده و شناسایی مالباختگان ، مشخص شد که سرقت‌های انجام شده به اتباع خارجه محدود نیست و سارقان در انتخاب مالباختگان، شهروندان تهرانی را نیز مورد سرقت قرار داده‌اند.

در بررسی اطلاعات به دست آمده از مالباختگان مشخص شد که سارقان 3 نفر مرد هستند که با استفاده از یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با متوقف کردن مالباختگان و معرفی خود به عنوان مأمور و ارائه کارت شناسایی، در حالی‌که با خود بی‌سیم همراه داشته‌اند ، با عنوان این موضوع که آنها به مالباختگان در خصوص حمل مواد مخدر مشکوک هستند و یا در صورت غیر ایرانی بودن فرد مالباخته به جعلی بودن گذرنامه و مدارک شناسایی وی مظنون هستند، اقدام به بازرسی بدنی افراد و در ادامه سرقت وجوه نقد همراه مالباختگان کرده و بلافاصله از محل متواری شده‌اند.

با اطلاعات بدست آمده از مالباختگان و تجمیع اطلاعات، کارآگاهان با به دست آوردن چهره فرضی متهمان و شناسایی مناطق احتمالی ارتکاب جرم توسط متهمان ، مشخصات این افراد را در اختیار تمام گشت‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دادند.

گشت‌زنی های مأموران برای دستگیری این افراد ادامه داشت تا اینکه روز 31 شهریور ، عوامل گشت پلیس آگاهی در ساعت 4 بعدازظهر در حین گشت‌زنی در میدان امام خمینی (ره) به سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مشکوک شده که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که دستور توقیف خودروی مذکور از سوی دادسرای عمومی و انقلاب پاکدشت صادر شده است.

با مشخص شدن این موضوع عوامل گشت پلیس آگاهی با توقیف خودروی پراید، سرنشینان خودرو را به پلیس آگاهی منتقل کردند که در بازرسی از خودرو موفق به کشف یک دستگاه بی‌سیم شدند.

کارآگاهان با اطلاع از توقیف خودروی پراید و تشابه چهره افراد دستگیر شده با متهمان تحت تعقیب اداره پنجم و تجهیزات کشف شده از سرنشینان پراید توقیف شده، بررسی از این افراد را در دستور کار خود قرار دادند که با شناسایی این افراد توسط مالباختگان به عنوان سارقان اموالشان، این افراد به عنوان همان متهمان تحت تعقیب، توسط کارآگاهان اداره پنجم شناسایی شدند.

با شناسایی هویت واقعی متهمان به اسامی کمال 32 ساله، موسی 25 ساله و محمد 50 ساله، آنها به ارتکاب سرقت معترف و به 15 فقره سرقت در پوشش مأمور اعتراف کردند.

قاضی پرونده از کلیه شهروندان و یا اتباع خارجه که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت کرد با مراجعه به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی نسبت به طرح شکایت و شناسایی متهمان اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها