فرمانده انتظامی تهران خبر داد:

افزایش کشف سوخت قاچاق

سردار علیرضا اکبرشاهی فرمانده انتظامی استان تهران ضمن تشریح برنامه‌های هفته «ناجا» از افزایش 100 درصدی کشف انواع سوخت قاچاق در شش ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۰۱۳

به گزارش ایسنا ، فرمانده انتظامی استان تهران امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: طی شش ماهه اول امسال، دو میلیون و 985 هزار و 406 لیتر انواع سوخت قاچاق در سطح استان تهران توسط ماموران پلیس کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی کشفیات سوخت قاچاق در این مدت بالغ بر 61 میلیارد ریال بود که نسبت به شش ماهه اول سال 87 افزایش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان تهران با اشاره به این که در شش ماهه اول امسال 249 دستگاه خودروی سبک و سنگین در رابطه با قاچاق سوخت از سوی پلیس توقیف شده است ، افزود: در این مدت دو باند قاچاق سوخت منهدم و 571 تن نیز در این رابطه دستگیر شدند.

سردار اکبرشاهی با بیان این که طی شش ماهه اول سال جاری 56 باند مواد مخدر از سوی پلیس متلاشی شد، افزود: در این مدت بیش از 14 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که در این رابطه 677 قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

وی با بیان این که 122 دستگاه خودروی سنگین و سبک در رابطه با مواد مخدر از سوی پلیس توقیف شده است، ادامه داد: این در حالیست که میزان کشفیات مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 52 درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان تهران درباره وقوع تصادفات هم گفت: میزان وقوع تصادفات در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش یافته است.

سردار اکبرشاهی به اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی از اوایل سال جاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 59 تن از اراذل و اوباش نامی استان تهران در راستای اجرای این طرح دستگیر شدند که این تعداد دستگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد کاهش داشته و این موضوع نشان دهنده تاثیرگذار بودن برخوردهای پلیس در این رابطه است.

وی در پاسخ به این سوال ، مبنی بر این که با توجه به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر آغاز مجدد طرح امنیت اجتماعی و چگونگی انجام این طرح‌ها با توجه به فرهنگ و موقعیت هر استان، اولویت اجرای این طرح در استان تهران چیست؟ ، اظهار کرد: طرح امنیت اجتماعی یک طرح عام است که بر اساس آن با معتادان پرخطر، مزاحمان، اراذل و اوباش و غیره برخورد خواهد شد و دستوراتی که از سوی ناجا ابلاغ می‌شود، اجرایی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان تهران اضافه کرد: در ادامه اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی طی روز گذشته پس از بررسی 9 ماهه در منطقه «حصار» کرج طرح امنیت اجتماعی اجرا شد، اما یکی از رویکردهای اصلی پلیس در استان تهران برخورد با بسترهای جرم است، اما در هر صورت اولویت‌های طرح‌ امنیت اجتماعی در استان‌ها نیز از سوی ناجا ابلاغ می‌شود.

سردار اکبرشاهی درباره استقرار ایستگاه موقت پلیس در سطح استان تهران، اظهار کرد: استقرار این ایستگاه‌ها مستلزم فرایند است که بر این اساس، هر فرماندهی، یک سازمان محسوب می‌شود که در این راستا تعدادی ایستگاه موقت پلیس به سازمان پلیس استان تهران واگذار شده که بخشی از آن در محل‌های از پیش تعیین شده مستقر و مابقی آن‌ها نیز در آینده‌ای نزدیک استقرار خواهد یافت.در گذشته با توجه به طرح انجام شده در منطقه «حصار» لزوم استقرار دو ایستگاه موقت در منطقه احساس شد که این موضوع نیز اجرایی خواهد شد.

وی در رابطه با برنامه‌های هفته ناجا در استان تهران نیز، اظهار کرد: طی هفته ناجا 480 برنامه در سطح استان تهران برگزار می‌شود که بر اساس آن 10 نمایشگاه پلیس با 311 غرفه در 10 شهرستان برپا خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان تهران با بیان این که در مرکز استان 88 برنامه در دستور کار برای هفته ناجا قرار گرفته است، افزود: نمایشگاه پلیس در کرج شامل 135 غرفه افتتاح می‌شود که از این تعداد 35 غرفه مربوط به تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌ها و نهادهایی که با پلیس همکاری دارند، می‌شود.

سردار اکبرشاهی اظهارداشت: طی هفته «ناجا» غبار روبی گلزار شهدا، حضور پرسنل پلیس در نماز جمعه، برگزاری همایش همیاران پلیس، ارتباط مستقیم فرماندهی و پلیس‌های تخصصی با مردم در نمایشگاه‌ها، نواخته شدن زنگ انضباط اجتماعی در یکی از مدارس کرج، برگزاری نشست تخصصی با موضوع حاشیه نشینی، تجلیل از خانواده‌ شهدا و برگزاری همایش پلیس با اصناف از جمله برنامه‌های هفته ناجا در استان تهران است.

فرمانده انتظامی استان تهران اضافه کرد: همچنین برگزاری صبحگاه مشترک، برگزاری نشست مشترک با نمایندگان مجلس و برگزاری صبحگاه دانش‌آموزی در یکی از مراکز انتظامی شهرستان کرج از دیگر برنامه‌هایی است که در روز ششم هفته ناجا برگزار خواهد شد.

به گفته وی ، برگزاری نشست تخصصی پیشگیری از جرایم در شهرستان‌ها، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، برگزاری جشنواره عکس پلیس، اختتامیه نمایشگاه هفته ناجا ، به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌های آخرین روز هفته ناجا در استان تهران برگزار خواهد شد.

سردار اکبرشاهی اضافه کرد: پلیس با آموزش و جلب مشارکت اجتماعی توانسته خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهد و رفتارهای قانونی را در جامعه نهادینه کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شعار پنجمین روز هفته ناجا «پلیس، امنیت اجتماعی و جامعه با نشاط»، مصداق پلیس از جامعه بانشاط چیست و چگونه می‌تواند نشاط را برای مردم ایجاد کند، گفت: پلیس با داشتن ماموریت‌های متنوع و متعدد در بحث امنیت در تلاش است، موضوع نشاط را در جامعه برقرار کند، به طوری که احساس امنیت در جامعه بانشاط ایجاد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها