هیچ توجیهی برای تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطینی در ممانعت از تصویب گزارش ریچارد گلدستون، رئیس کمیته‌ حقیقت‌یاب سازمان ملل در مورد جنگ غزه که طی آن اسرائیل را به ارتکاب جنایات ضد بشری متهم شده است، وجود ندارد جز این که این اقدام لکه ننگی بر پیشانی کسانی است که اقدام به تجارت خون شهیدان و فروختن حقوق ملی فلسطین در قبال رضایت آمریکا و اسرائیل با آ‌نها و حکومتشان کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۴۷۴۹

چه چیزی می‌توان به ملت‌های جهان گفت که طی روزهای جنگ علیه غزه با برپایی تظاهرات‌ اعتراض‌آمیز این جنگ ضد بشری را در پایتخت‌های مختلف جهان محکوم کردند.

در حالی که بیش از 35 کشور به تنظیم این گزارش به رغم اعمال فشارهای آمریکا و اسرائیل کمک کردند و ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان یک پیروزی را برای شهیدان فلسطینی رقم زدند، کسانی که اقدام به چنین امری کرده‌‌اند چگونه می‌خواهند پاسخگوی خانواده‌های شهدا، مجروحان و آوارگان ناشی از جنگ اسرائیل علیه غزه باشند.

انفعال تشکیلات خودگردان تنها رویای نتانیاهو، آویگدور لیبرمن و ایهود باراک را که طراح و مجری حمله به غزه بوده‌ است، تحقق نمی‌بخشد بلکه اهانتی آشکار به هزاران شهید و اسیر فلسطینی است که جان خود را برای فلسطین فدا کردند و مدتها انتظار کشیدند تا روزی شاهد این لحظه‌تاریخی باشند که جنایتکاران جنگی اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایات جنگی ضد انسان‌های بی‌گناه محاکمه شوند.

مردم فلسطین، محمود عباس و اطرافیان او را مامور فروش خون شهیدان در قبال وعده از سرگیری مذاکرات بیهوده و پوچی که همزمان با شهرک‌سازی‌های جدید و یهودی‌سازی بیت‌المقدس صورت می‌گیرد، نکرده‌اند.

اینها کسانی هستند که به این راحتی از خون شهیدان چشم پوشی می‌کنند و به این روش شرم‌آور مساله فلسطین و حقوق ملت آن را می‌فروشند؛ هر چند که این مساله برای کسانی که در حمله علیه غزه همدست اسرائیل بوده‌اند چیز عجیبی نیست.

تکرار این زیاده‌روی خطرناک در تصمیم‌گیری‌های فلسطینی و در جهت پایمال کردن حقوق و اصول فلسطینیان یک اقدام شرم‌آور و مشکل‌دار است که باید برای رویارویی با آن چاره‌ای جست.

امروز خون‌های شهیدان فلسطینی در قبال قراردادهایی همچون قرارداد تلفن همراه فروخته می‌شود و پول آن به حساب صاحبان این طرح‌ها می‌رود؛ کسانی که مردم فلسطین تک‌تک آنها را می‌شناسند و مسلما سکوت آنها در قبال این افراد دوام نخواهد آورد.

این شرم‌آور است که حس مسوولیت گلدستون یهودی‌الاصل بیش از رهبران تشکیلات خودگردان فلسطینی است. او در گزارش خود به ذکر تمامی جنایت‌های جنگی اسرائیل پرداخته و با هر گونه جانبداری در این گزارش مخالفت کرده و بر ضرورت محاکمه جنایتکاران جنگی پافشاری کرده است.

همچنین از این که نمایندگان کشورهایی مثل ویتنام، ونزوئلا، بنگلادش، روسیه، آفریقای جنوبی و اکثریت کشورهای عرب و مسلمان با پافشاری بر تنظیم پیش‌نویس مربوط به گزارش گلدستون قدرت و شجاعت بیشتری از سفیر فلسطین نشان می‌دهند باید شرمسار بود.

منبع: القدس العربی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها