جام‌جم: گروه موسیقی کارنگ پنجشنبه و جمعه این هفته در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران موسیقی کلاسیک اجرا می‌کند. در این کنسرت قطعاتی از موتزارت، پاگانینی، کوشکین، پیاتزولا و ویوالدی توسط گروه کارنگ نواخته می‌شود. دانیال جورابچی و کیارش قربانی نوازنده ویلن، کیاوش امیری نوازنده گیتار و سحر منزوی نوازنده پیانو گروه کارنگ هستند.
کد خبر: ۲۸۳۴۹۴

آلمانی‌ها، موسیقی ترکی‌ و کردی گوش می‌دهند

فارس: موسیقی ترکی و کردی توسط گروه تپراک فردا در جشنواره فرهنگ‌های شهر اسنابروک آلمان اجرا می‌شود.

در این جشنواره که در شهر اسنابروک آلمان برگزار می‌شود، گروه موسیقی «تپراک» به سرپرستی و خوانندگی «کمال یلدیریم» و متشکل از نوازندگانی چون «اوندر دوقان:» باقلاما، «باته یلدیریم:» گیتار و «پیمان ناصح‌پور:» دف، فردا روی صحنه می‌رود و تصنیف‌های محلی ترکی‌ و کردی را اجرا خواهد کرد.

«نوای مخالف» در رودکی

جام‌جم: گروه موسیقی نوای مخالف به سرپرستی مسعود نجفی در سالن رودکی به اجرای برنامه می‌پردازد. در این کنسرت که 16 و 17 مهر در سالن رودکی برگزار می‌شود، نوازندگانی چون مسعود نجفی، علی‌رضا دریایی، بهزاد حسن‌زاده، سعید دولت زارعی، صائب کاکاوند، ‌سحاب تربتی و رامین بحیرایی روی صحنه می‌روند.

بازدید رایگان موزه‌ها

جام‌جم: امروز و دوازدهم مهر ماه بازدید از موزه‌های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برای عموم رایگان است. بازدید رایگان از موزه‌ها در راستای گرامیداشت سالگرد شکست حصر آبادان و روز جهانی جهانگردی، اعلام شده است.

کارگاه‌های تخصصی صدا و سیما در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

جام‌جم: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال اقدام به برگزاری 20 کارگاه و نشست تخصصی و آموزشی می‌کند. این سازمان به منظور معرفی دستاوردهای کارشناسان این سازمان به بازدیدکنندگان و آشنایی آنها با قابلیت‌ها و امکانات بومی، این کارگاه‌ها را برگزار می‌کند.

«مشق‌های خط نخورده» حقیقی رو شد

ایسنا: ‌خاطرات کودکی ابراهیم حقیقی گرافیست پیشکسوت کشورمان در کتابی با عنوان «مشق‌های خط نخورده» در قالب داستان‌های کوتاه در شهر کتاب میرداماد رونمایی شد. در این مراسم، افرادی همچون احمدرضا احمدی، نورالدین زرین‌کلک، امیر اثباتی، واروژ کریم‌مسیحی، مریم زندی و امر‌الله فرهادی حضور داشتند.

حلقه استادان خوشنویسی

جام‌جم: پژوهش‌های علمی پیرامون خوشنویسی گردهمایی بین‌المللی مکتب اول تهران (فرهنگ و هنر قاجار) با حضور استادان خوشنویسی انجام می‌شود.گردهمایی مکتب اول تهران (فرهنگ و هنر دوره قاجار)، در قالب چهارده همایش علمی از 14 تا 17 آذر سال 1389 در تهران برگزار خواهد شد.

رنگ‌های ایرانی در برلین

فارس: نمایشگاهی از آثار «خسرو حسن‌زاده» هنرمند مطرح کشورمان در برلین گشایش یافت. آثار این هنرمند، نقاشی، چاپ دستی و گاه کلاژ را با مضامین ایرانی اسلامی با تکیه بر چهره انسان تشکیل می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها