استقلال- استیل آذین؛ چیزی شبیه دربی

کریمی، نقطه عطف بازی بزرگ

گروه ورزش: رسیدیم به یکی دیگر از بازی‌های رودرروی مدعیان در لیگ نهم؛ استقلال و استیل‌‌آذین در ورزشگاه آزادی. بدون شک چیزی که حساسیت این بازی را برای استقلالی‌ها دوچندان می‌کند، بازی با یک تیم شبه پرسپولیسی در آستانه دربی بزرگ پایتخت است. هواداران استقلال فردا تیمی را مقابل خود می‌بینند که کادر فنی‌اش با حضور حمید استیلی، سعید عزیزیان و علیرضا مرزبان صددرصد پرسپولیسی‌ است و در ترکیب خود نیز بازیکنانی چون علی کریمی، حامد کاویانپور، ابراهیم اسدی و حسین کعبی را دارد که همگی در سال‌های دور و نزدیک، از بازیکنان موثر پرسپولیس در دربی بودند.
کد خبر: ۲۸۱۴۶۲

در این شرایط آیا استقلال می‌تواند با پیروزی بر استیل‌آذین برای پرسپولیس در دربی 2 هفته بعد خط و نشان بکشد یا این استیل‌آذین خواهد بود که با پیروزی بر استقلال، روحیه پرسپولیس را هم برای برتری مقابل رقیب دیرینه‌اش افزایش می‌دهد؟!

نگاه محترمانه سرمربیان 2 تیم به رقیب، خود نشان از غیرقابل پیش‌بینی بودن نتیجه این بازی بزرگ دارد. مرفاوی درباره این بازی می‌گوید: «استیل‌آذین تیم بسیار خوبی است و با توجه به این‌که بتازگی به لیگ یک آمده از انگیزه‌ بالایی هم برخوردار است. آنها در این 6 هفته خوب نتیجه گرفته‌اند، ضمن این‌که از کادرفنی خوبی هم سود می‌برند.»

استیلی هم با نگاهی مشابه همتایش، درباره این بازی نظر می‌دهد: «استقلال کادر فنی و بازیکنان بسیار خوبی دارد. صمد از دوستان بسیار خوب من است و روته‌مولر هم استاد من بوده است. استقلال در این فصل کمترین تغییر را داشته و با همان ترکیب تیم قهرمان وارد مسابقات شده است که این کار دیگر رقبا را دشوار می‌کند.»

آماده نبرد

استقلال در شرایطی برای بازی با استیل‌آذین آماده می‌شود که به جز امید روانخواه سایر نفراتش را، تمام و کمال در اختیار دارد. شرایط استیل‌آذین شاید از این هم بهتر باشد، چون تنها مصدوم آنها، یعنی حسین کعبی به بازی فردا خواهد رسید. استیلی که تیمش را پس از باخت مقابل پیکان، برای بازی با استقلال آماده کرده، در مورد شرایط کنونی استیل‌ می‌گوید: «در تمرینات این هفته 2برنامه داشتیم، یکی پوشاندن نقاط ضعفی که باعث ناکامی ما در هفته ششم شد و دیگری برنامه‌ریزی شرایط تیم با توجه به وضعیت استقلال. بازیکنان من پس از باخت مقابل پیکان،‌ حالا فقط به فکر جبران هستند. ضمن این‌که بازی‌های بزرگی همچون رویارویی با استقلال بازیکنان بزرگی می‌طلبد که ما این بازیکنان را در اختیار داریم و تیم هم به لحاظ روحی و روانی کاملا آماده دیدار با استقلال است.»

مرفاوی هم شرایط تیمش را آرمانی توصیف می‌کند و با اشاره به انتقاداتی که از خط حمله آبی‌ها می‌شود، می‌گوید: «مشکلی وجود ندارد. تنها به لحاظ روحی مشکلاتی وجود داشت که در حال برطرف شدن است و اطمینان دارم مهاجمان من با روحیه بالایی که دارند در این بازی هم موفق خواهند بود.»

نگاه‌ها به علی کریمی

شاید اوج زیبایی مصاف فردا شب، تقابل علی کریمی با هافبک‌های استقلال باشد. آیا مرفاوی برای از کار انداختن ستاره استیل‌آذین و بهترین گلزن حال حاضر لیگ، برنامه‌ای دارد؟‌ مرفاوی می‌گوید: «کریمی بازیکن بزرگی است و ما برای او احترام قائلیم؛ اما برای پیروزی بر یک تیم باید به کل تیم حریف نگاه کرد و برای مهار کل تیم برنامه داشت نه برای یک بازیکن. برنامه ما برای تیم استیل‌آذین است و امیدواریم بتوانیم برنامه‌هایمان را پیاده کنیم.»

مرفاوی در حالی از نداشتن برنامه برای مهار یک بازیکن خاص حرف می‌زند که علی کریمی در هر دو دربی سال گذشته، یک تنه آبی‌پوشان را از رسیدن به پیروزی محروم کرد. استیلی به همین خاطر نگران این موضوع نیست که کریمی به واسطه یارگیری فشرده از متن بازی تیمش خارج شود. او می‌گوید: «قطعا برنامه‌های خاصی برای بازی کریمی در دیدار برابر استقلال در نظر گرفته‌ایم. فاکتور تجربه هم این موضوع را در مورد کریمی در دیدارهای بزرگ ثابت کرده است. او بازیکن بزرگی است و معمولا بازیکنان بزرگ در چنین بازی‌هایی ارزش خود را نشان می‌دهند. بنابراین نگران مهار کریمی از سوی استقلال نیستم و مطمئنم او در بازی با استقلال، بار دیگر اصلی‌ترین مهره تعیین‌کننده بازی خواهد بود.»

آیا ورزشگاه پر می‌شود؟

تقابل استقلال و استیل‌آذین آن هم در فاصله تنها 2 هفته تا دربی پایتخت، این سوال را در ذهن علاقه‌مندان فوتبال ایجاد می‌کند که آیا ورزشگاه آزادی در این مدت کم 2 بار پذیرای یکصد هزار تماشاگر خواهد بود یا خیر!

سرمربیان 2 تیم پاسخ روشنی برای این سوال ندارند، اما هر دوی آنها امیدوارند شاهد استقبال حداکثر هوادارانشان در بازی فردا شب باشند. مرفاوی با اشاره به اهمیت حضور هواداران استقلال در ورزشگاه آزادی می‌گوید: «امیدوارم هواداران فردا به ورزشگاه بیایند. حضور آنها در عملکرد تیم ما موثر است. ما هم تلاش خواهیم کرد که با شکست استیل‌آذین در آستانه عید سعید فطر، به همه عزیزانی که در این ماه، تا پاسی از شب، بدون حاشیه ما را تشویق کردند، عیدی بدهیم.»

حمید استیلی هم تماشاگران را برای حضور در ورزشگاه این‌گونه تهییج می‌کند: «مدیرعامل، سرپرست، کادرفنی و تعدادی از بازیکنان استیل‌آذین پرسپولیسی هستند و در واقع معتقدم که ما شبه پرسپولیس هستیم. امیدوارم هواداران که در همه حال همراه ما بوده‌اند در بازی با استقلال هم در ورزشگاه حضور داشته باشند. استیل‌آذین تیم هجومی است که هواداران می‌توانند از تماشای بازی این تیم لذت ببرند.»

برنامه بازی های هفته هفتم

جمعه 27 شهریور

استقلال - استیل‌آذین، ساعت 21 در ورزشگاه آزادی تهران

داور: هدایت ممبینی، کمک‌ها: حیدر شکور و حسن کامرانی‌فر

شنبه 28 شهریور

ذوب‌آهن استقلال اهواز، ساعت 21 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: جواد تقی‌پور و محمدرضا منصوری

صبا پاس، ساعت 21 در ورزشگاه یادگارامام(ره) قم

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: مجید شمس و سعید زارع

شاهین مس، ساعت 21 در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

داور: مسعود مرادی، کمک‌ها: بهرام کیانی و محمدرضا امینی

پیکان ابومسلم، ساعت 21 در ورزشگاه شهید رجایی قزوین

داور: منصور نوری، کمک‌ها: رحیم شاهین و مهرداد تقی‌زادگان

یکشنبه 29 شهریور

فولاد - سایپا، ساعت 30/18 در ورزشگاه اختصاصی فولاد اهواز

داور: حسین نیکوزاده، کمک‌ها: حسین سنجری و حسین طالقانی

مقاومت سپاسی تراکتورسازی، ساعت 30/18در ورزشگاه حافظیه شیراز

داور: نوید مظفری، کمک‌ها: حمید غمزه و سعید قاسمی

ملوان سپاهان، ساعت 30/18 در ورزشگاه تختی بندرانزلی

داور: شاهین حاج بابایی، کمک‌ها: مصطفی فراهانی و آرمان اسعدی

راه‌آهن پرسپولیس، ساعت 30/18در ورزشگاه آزادی تهران

داور: احمد صالحی، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و صادق نوری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها