جابر تواضعی: این که هنوز رمضان و سریال‌های مناسبتی اش تمام نشده، خبرهایی از تولید کارهایی برای مناسبت‌های دیگری مثل عید به گوشمان می‌رسد، به هزار و یک دلیل خیلی خوب است. اگر از هزارتایش فاکتور بگیریم، همین فاصله نسبتا خوبی که تا عید مانده و می‌تواند برای تولید یک کار کیفی کافی باشد، برای خوب بودن این اخبار کافی است. ولی جالب است که ماجرا از همین حالا کمی پیچیده شده و انگار همه یک جورهایی می‌خواهند گوی سبقت را برای ساختن سریال نوروزی شبکه تهران از هم بربایند.
کد خبر: ۲۷۹۵۰۳

اولین بار حدود ده روز پیش محمد رضا معصوم زادگان، قائم مقام مدیر شبکه تهران از ساخت سریال نوروزی این شبکه خبر داد و گفت: تهیه کننده مشغول مذاکره با مسعود ده‌نمکی است تا در صورت توافق، او این سریال را کارگردانی کند.

اما دو سه روز پیش تهیه کننده دیگری اعلام کرد ده نمکی و ‌محمدهادی کریمی مشغول نوشتن مجموعه‌ای هستند با مضمون دفاع مقدس با نام «قرارمون یادت نره» تا حدودا اواخر پاییز و شاید هم زمستان، ده نمکی آن را برای شبکه یک جلوی دوربین ببرد.

اما خبری که دیروز به صورت اختصاصی روی خبرگزاری فارس قرار گرفت، از این حکایت می‌کرد که با وجود اعلام قبلی شبکه تهران ظاهرا این شبکه با ده‌نمکی به توافق نرسیده و قرار است این سریال بر اساس فیلمنامه‌ای از علیرضا افخمی و البته نظارت کیفی خود او ساخته شود.

اما چیزی که ماجرا را کمی تا قسمتی پیچیده و البته با نمک می‌کند، گفتگوی همین دیروز خبرگزاری مهر با ده‌نمکی است که دقیقا با اختلاف 25 دقیقه روی خروجی اش قرار گرفته. ده‌نمکی از آماده بودن هفت قسمت از فیلمنامه سریال نوروزی شبکه تهران که پیمان قاسمخانی، خشایار الوند و رضا مقصودی دارند برای او می‌نویسند خبر داده و گفته «اخراجی‌ها3» را بعد این مجموعه می‌سازد و بعد هم برای «قرارمون یادت نره» که یک کار جدی در ژانر دفاع مقدس است، تصمیم می‌گیرد.

به این ماجرای کمی تا قسمتی پیچیده، باید یک حاشیه نه چندان پیچیده را اضافه کنید. اگر بیننده سریال‌های رمضانی باشید، یادتان می‌آید که یکی از شخصیت‌های «پنجمین خورشید» بچه‌هایی را که می‌خواستند به سینما بروند از دیدن «اخراجی‌ها» نهی می‌کرد. این ده‌نمکی را به واکنش واداشت و با تاکید بر این که به این جور توهین‌ها اهمیت نمی‌دهد، آن را ناشی از یک سهل انگاری دانست و ابراز امیدواری کرد که بعضی‌ها در رفتارشان تجدیدنظر کنند. اما افخمی هم در اوج عجله و با وجود شلوغی کارهایش در گفتگو با همین روزنامه خودمان تاکید کرد که این دیالوگ را کاملا آگاهانه به کار برده و اتفاقا دقیقا می‌دانسته که می‌خواسته چه نتیجه‌ای از آن بگیرد. بعد با اشاره به ضعف‌های اخراجی‌ها نتیجه گرفت که بهترین راه برای ده‌نمکی که در کارگردانی حرفی برای گفتن ندارد، این است که تحملش را زیاد و انتقادپذیری‌اش را بیشتر کند.

با این حال سریال «پنجمین خورشید» این روزها حسابی افخمی را مشغول کرده و برای تشخیص درستی خبر حضورش در سریال نوروزی شبکه تهران باید کمی صبر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها