افرادی که قصد داشتند با ارائه مدارک جعلی به بانک تسهیلات میلیونی دریافت کنند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان کردستان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۷۵۸۶۳

به گزارش ایسنا، سرهنگ قنبری رییس پلیس آگاهی استان کردستان در توضیح این خبر، افزود: در پی دریافت گزارشی مبنی بر این که فردی اقدام به اخذ تسهیلات با مدارک جعلی از یکی از بانک‌های بیجار کرده است، مراتب در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان اقدام به بررسی صحت و سقم موضوع پرداختند.

وی افزود: پس از اخذ دستورات قضایی و هماهنگی‌های لازم پرونده دریافت تسهیلات از بانک دریافت و مورد بررسی قرار گرفت. در پرونده یکی از مدارکی که توجه کارآگاهان را به سبب جعلی بودن به خود جلب کرده بود، جواب استعلامی بود که بانک از شهرداری انجام داده بود و آن عبارت بود از این که آیا املاک مورد نظر حائز شرایط ارائه تسهیلات هست یا خیر.

انجام آزمایشات فنی بر روی مدارک در اداره تشخیص هویت جعلی بودن آن را محرز کرد، لذا کارآگاهان فرد درخواست کننده تسهیلات را دستگیر و به تحقیق از وی پرداختند.

رییس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: متهم که در برابر دلایل علمی راه فراری نداشت، اظهار کرد که برای تکمیل مدارک در بانک جهت دریافت تسهیلات ‌باید شهرداری ملک را بابت دریافت وام تایید می‌کرده، اما به سبب این که ملک هیچ‌گونه شرایطی را برای دریافت وام نداشت، شهرداری برگه‌ای مبنی بر نداشتن شرایط در جواب استعلام بانک صادر کرد. من نیز از طریق یکی از آشنایانم اقدام به جعل و تغییر قسمت‌هایی از نامه که در آن ملک را دارای مشکلات فنی معرفی می‌کرد، کردیم. در پی اعترافات متهم، همدست وی نیز شناسایی و دستگیر و به بزه انتسابی خویش اعتراف کرد.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ قنبری گفت: در نهایت پس از تکمیل پرونده‌ متهمان در اختیار دادسرا قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها