معاون استاندار کردستان اعلام کرد

بازداشت امریکاییها در ایران

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کردستان تایید کرد سه شهروند امریکایی که به صورت غیرمجاز وارد خاک ایران شده بودند، در نزدیکی مرز با عراق دستگیر شده اند و در حال حاضر در بازداشت بسر می برند.
کد خبر: ۲۷۰۳۰۷

به گزارش خبرگزاریها، ایرج حسن‌زاده امروز در سنندج افزود: این سه نفر که هنوز هویت آنها مشخص نشده است در مرز ملخ‌خور شهرستان مریوان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه دو نفر از آنان مرد هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آنها تحت‌الحفظ بوده و هیچ گونه اعترافی از آنها گرفته نشده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کردستان یادآور شد: این افراد میانسال و دارای ویزای سوریه و عراق هستند اما برای ورود به خاک ایران مجوزی نداشتند.

وی تصریح کرد: هر کسی که بخواهد به صورت غیرمجاز وارد خاک ایران شود،‌ دستگیر خواهد شد.

جزییات ماجرا

حسن زاده در باره جزییات ماجرا توضیح داد: روز جمعه بعد از ظهر نیروهای نظامی و امنیتی در مرز مریوان با کشور عراق سه فرد ناشناس شامل دو مرد و یک زن را که به صورت غیرمجاز وارد خاک کشور شده بودند، دستگیر کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: با توجه به بررسیهای صورت گرفته این افراد دارای ویزای کشورهای عراق و سوریه هستند و ورود آنها به کشور غیرمجاز و به صورت قاچاق بوده است . به همین دلیل،‌ نیروهای نظامی و امنیتی مستقر در مرز بر اساس وظیفه خود این افراد را دستگیر کرده اند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: بر اساس بررسیهای صورت گرفته و مدارکی که این سه فرد به همراه داشته اند و همچنین بنا به گفته خود آنها، ساکن کشور آمریکا هستند اما  از دلیل ورود غیرقانونی این افراد به کشور هیچگونه اطلاعی در دست نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان همچنین با اشاره به برقراری امنیت کامل در مرز 230 کیلومتری استان کردستان با شمال عراق یادآور شد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و همچنین هوشیاری نیروهای نظامی مستقر، امنیت کامل در مرزهای کردستان حکمفرماست و به محض وقوع تحرکی با موضوع برخورد خواهد شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها