با فروش 156 میلیون سهم شرکت حفاری شمال

بورس، رنگ و بوی نفت گرفت

گروه اقتصاد: عرضه 6 درصد سهام نخستین شرکت نفتی مشمول اصل 44 در بورس با استقبال کم‌سابقه مشتریان مواجه شد، به طوری که کل سهام عرضه شده در کمتر از یک دقیقه به فروش رفت. بنا بر این گزارش، فروش حدودا 40 ثانیه‌ای سهام شرکت حفاری شمال، رکورد جدیدی را در بازار بورس بر جای گذاشت. پیش از این حدود 6 درصد سهام فولاد خوزستان در مدت 2 دقیقه در بورس اوراق بهادار به فروش رفته بود.
کد خبر: ۲۶۸۱۶۷

این گزارش می‌افزاید: دیروز بیش از 156 میلیون سهم شرکت حفاری شمال به قیمت 140 تومان برای هر سهم به فروش رفت تا بورس اوراق بهادار تهران هم حال و هوای نفتی به خود بگیرد.

در همین زمینه معاون سازمان خصوصی‌سازی با اعلام ادامه عرضه تدریجی سهام حفاری شمال تا سقف 4 درصد دیگر، گفت: قیمت واگذاری بلوکی سهام این شرکت بعد از 15 روز کاری و بررسی روند قیمت و شرایط بازار مشخص خواهد شد.

مهدی عقدایی در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای آینده نیز سهام تدریجی حفاری شمال باز هم عرضه خواهد شد یا خیر، گفت: در صورت کشش بازار در نظر داریم تا سقف 4 درصد دیگر از سهام این شرکت را در بورس و به صورت تدریجی عرضه کنیم.

عقدایی در رابطه با واگذاری سهام بلوکی این شرکت، تصریح کرد: درصد واگذاری سهام بلوکی حفاری شمال هنوز قطعی نشده و به شرایط بازار بستگی دارد. از سوی دیگر براساس آیین‌نامه‌های موجود، قیمت سهام بلوکی این شرکت باید بعد از 15 روز کاری و بررسی روند قیمت آن و شرایط بازار، مشخص و از سوی هیات واگذاری تصویب شود.

وی درخصوص زمان برگزاری مجمع سالانه حفاری شمال که قرار بود دیروز برگزار شود، خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی عرضه اولیه سهام این شرکت و برگزاری مجمع، تصمیم گرفته شد مجمع سالانه این شرکت به تنفس کشیده شود که بر همین اساس احتمالا در اواخر نیمه اول مرداد مجمع سالانه حفاری شمال برگزار خواهد شد.

عرضه 15 تا 25 درصد از سهام حفاری شمال به صورت بلوکی

رئیس کارگروه اصل 44 شرکت ملی نفت هم گفت: بعد از عرضه اولیه 6 درصدی سهام حفاری شمال 15 یا 20 درصد از سهام این شرکت با موافقت سازمان خصوصی‌سازی واگذار می‌شود.

علی کاردر در رابطه با عرضه امروز 6 درصد از سهام شرکت حفاری شمال اظهار کرد: این شرکت با توجه به ماهیت و فعالیتی که دارد در بین شرکت‌های وزارت نفت از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

کاردر در برابر این سوال که آیا بعد از عرضه اولیه، سهام بلوکی حفاری شمال نیز عرضه خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: بله. در صورت موافقت سازمان خصوصی‌سازی 15 یا 25 درصد از سهام این شرکت بالادستی وزارت نفت در قالب سهام بلوکی واگذار می‌شود.

این مقام مسوول با بیان این‌که وزارت نفت موافق واگذاری سهام بلوک حفاری شمال است، خاطرنشان کرد: طبق تصمیم‌گیری‌های به عمل آمده، هیچ درصدی از سهام این شرکت به کارگزاری سهام عدالت واگذار نخواهد شد.

کاردر گفت: فقط 10 درصد از سهام حفاری شمال بابت رد دیون به سازمان خدمات درمانی نیروهای‌ مسلح بعد از کشف قیمت منتقل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها