مریخی لقب رونالدو بود زمانی که در ورزشگاه نیوکمپ یک تنه 5 نفر را دریبل زد و توپ را وارد دروازه تیم حریف کرد، بابی رابسون پیرمرد انگلیسی، مربی آن سال‌های بارسا شگفت‌زده این لقب را برای شماره 9 تیمش انتخاب کرد.
کد خبر: ۲۶۷۹۸۶

رونالدو ستاره مریخی، آن سال‌ها فقط 18 ساله بود و کسی فکر نمی‌کرد روزگاری بخواهد در ایران بازی کند! البته بازی او در ایران این بار دریبل زدن در مستطیل سبز نیست بلکه او قرار است در فیلمی به کارگردانی محمدحسین لطیفی ایفای نقش کند.

داستان این فیلم بر اساس زندگی واقعی «النیرب»، نوجوان 13 ساله فلسطینی است که با خبر سفر رونالدو به خاورمیانه در سال 2005، رویای ملاقات با ستاره محبوب خود را در دل می‌پروراند، اما در عمل تنها موفق می‌شود در لحظه‌ای زودگذر و در حالی که رونالدو در جمع طرفداران و همراهان خود احاطه شده، او را از دور ببیند.

رونالدو در آن سفر به عنوان سفیر حسن‌نیت یونیسف و در اقدامی انسان دوستانه به خاورمیانه سفر کرده بود. این سفر در ادامه فعالیت‌های او برای مبارزه با فقر در نقاط مختلف جهان صورت می‌گرفت. مدتی پس از این ماجرا «النیرب» در جریان یکی از درگیری‌های منطقه کشته می‌شود.

حکایت حضور ورزشکاران در دنیای سینما، حکایت تازه‌ای نیست. در این میان فوتبالیست‌ها با توجه به جذابیت این ورزش بیشتر از بقیه ورزشکاران در سینما حضور داشته‌اند. فیلم مشهور «فرار به سوی پیروزی» هر چند یکی از بدترین فیلم‌های جان هوستون به عنوان کارگردان بود اما با استقبال بی‌سابقه‌ای از طرف مخاطبان روبه‌رو شد و آن هم دلیلی نداشت جز حضور ستارگان آن روزهای دنیای فوتبال روی پرده نقره‌ای سینما.

بازی بابی مور (کاپیتان تیم ملی انگلیس و فاتح جام جهانی 1966) و پله ستاره مشهور دنیای فوتبال در این فیلم باعث شد این فیلم لقب بهترین فیلم ورزشی تاریخ را به خود اختصاص بدهد. بعد از آن ستارگان فوتبال چندان روی خوشی به دنیای سینما نشان ندادند و تنها حضورشان مربوط می‌شد به بازی در آگهی‌های تبلیغاتی اما یکی از ستارگان دیگر فوتبال که در دنیای سینما مثل فوتبال خوش درخشید اریک کانتونا بازیکن سرکش و متعصب فرانسوی بود که بعد از خداحافظی اش از دنیای فوتبال به دنیای سینما روی آورد.

 او اما بازیگری را درست مثل بازی در فوتبال جدی گرفت تا جایی که در همین دوره اخیر جشنواره کن حضورش به عنوان بازیگر نقش اول فیلمی از کن لوچ (در جستجوی اریک) بسیاری از هوادارانش را شگفت‌زده کرد؛ شگفتی‌ای که شاید بعد از اکران فیلم لطیفی در ایران برای هواداران رونالدو تکرار شود.

علی محزون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها