قیمت‌گذاری ناعادلانه ویندوز 7

با مشخص شدن زمان عرضه ویندوز 7 (22 اکتبر) و همچنین پکیج‌ها و قیمت‌گذاری‌های آن، جمعی از کاربران ویندوز ویستا با ارسال نظرهایی با این اقدام مخالفت کرده‌اند. به‌گزارش پایگاه خبری بتانیوز، گفته می‌شود کاربران ویندوز ویستا Ultimate که بیشترین هزینه را بالای تهیه یک سیستم عامل همه‌فن حریف پرداخت کرده‌اند، هنگام ارتقا به ویندوز 7، همان هزینه‌ای را می‌دهند که کاربران ویستای پلان‌های حرفه‌ای و معمولی خواهند پرداخت.
کد خبر: ۲۶۷۴۸۶

بسیاری از کاربران ارتقا به نسخه Ultimate‌ ویندوز 7 را عقلانی نمی‌دانند چرا که معتقدند تنها ویژگی‌های بلااستفاده به سیستم اضافه خواهد کرد، ضمن آن‌که قیمتش نیز نمی‌ارزد. سخنگوی مایکروسافت در پاسخ به این سوالات به پایگاه خبری بتانیوز گفت: «ویندوز 7 نسخه Ultimate، برای کاربرانی است که می‌خواهند تمام بخش‌های ویندوز را داشته باشند، در این نگارش خاص، ویژگی‌های امنیتی چون BitLocker اضافه شده است که تنها در نسخه Enterprise (سازمانی) وجود دارد. »

هزینه استاندارد ارتقا به هر یک از پلان‌های ویندوز 7،‌ 199 دلار است و این فقط برای ویندوز 7 پروفشنال است. بقیه پلان‌ها هیچ تخفیفی ندارند و این در نوع خود عجیب است. 

گفتنی است ویندوز 7 در 7 پلان مختلف عرضه می‌شود، Starter، که تنها سه برنامه همزمان می‌شود با آن اجرا کرد، Home Basic، که محدودیت 3 نرم‌افزار را ندارد، Home Premium، که ظاهر Aero را دارد، پروفشنال، که ریموت دسکتاپ را اضافه کرده است، سازمانی، که بیت‌لاکر و بوت مجازی دارد. Ultimate که تمام ویژگی‌های نسخه‌های قبلی را یک‌جا دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها