معاون وزیر راه: با وجود تحریم آمریکا

محدودیتی برای خرید هواپیما نداریم

گروه اقتصاد: معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: ایران محدودیتی در خرید هواپیما و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز فرودگاهی از کشورهای دوست ندارد. حسین خانلری، روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از امکانات، تجهیزات و پایانه مسافربری جدید ویژه زایران بیت‌الله الحرام فرودگاه همدان در گفتگو با ایرنا افزود: تنها دولت آمریکا مانع از رسیدن قطعات هواپیما می‌شود که از طریق سایر کشورها آن را تامین می‌کنیم. وی اضافه کرد: برای تامین قطعات مورد نیاز از طرف هیچ کشوری مشکلی نداریم و به موقع این قطعات تامین و در اختیار سازمان هواپیمایی قرار می‌گیرد. وی گفت: کشور روسیه هم به تعهدات خود در زمینه تامین قطعات هواپیمایی ایران پایبند بوده و مشکلی در این خصوص بین دو کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۲۶۴۹۴۸

معاون وزیر راه همچنین در جمع خبرنگاران از افزایش 8 درصدی اعتبارات امسال این سازمان خبر داد و بدون اشاره به رقم آن اظهار کرد: تجهیز فرودگاه‌های کشور به تجهیزات ناوبری روز جهان بویژه نصب سیستمILS برای فرود در شرایط غیر نرمال از برنامه‌های سازمان است. وی درباره خریداری هواپیماهای جدید برای فرودگاه‌ها نیز گفت: سال گذشته 51 فروند هواپیما به ناوگان هواپیمایی کشور اضافه و با این کار رشدی 54 درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان هواپیمایی به افزایش 13 هزار صندلی جدید به ناوگان هواپیمایی کشور اشاره کرد و افزود: با این کار 15درصد به تعداد صندلی‌های هواپیماهای کشور اضافه شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک سازمان هواپیمایی با 181 فروند هواپیما و 332 هزار و 500 صندلی به مردم خدمات‌رسانی می‌کند که این ارقام به غیر از امکانات شرکت‌های خارجی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها