شهریور زمان اعلام نتایج کنکور

فصل کنکورها پایان یافت

با برگزاری کنکور دانشگاه آزاد در گروه پزشکی فصل کنکورهای بزرگ سال 88 به پایان می رسد. در 6 آزمون بزرگ کشوری بیش از دو میلیون و 500 هزار داوطلب به رقابت پرداختند که نتایج این رقابت فشرده در ماه پایانی تابستان اعلام می شود.
کد خبر: ۲۶۴۵۷۸

به گزارش مهر ، رقابت یک میلیون و 300 هزار داوطلب ورود به دانشگاهها در روزهای 4 تا 6 تیر ماه در سراسر کشور با برگزاری کنکور گروههای علوم ریاضی، هنر، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی برگزار شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه کنکور سراسری سال 88 نیمه اول مرداد و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور ‌ماه اعلام می شود.امسال در مجموع از طریق آزمون سراسری حدود 600 هزار نفر پذیرفته می ‌شوند.

آزمون کارشناسی ارشد 88 در بهمن ماه سال 87 با حضور 140 هزار و 363 داوطلب برگزار شد که از این تعداد 62 هزار و 880 نفر زن و 77 هزار و 483 نفر مرد بودند.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 88 هفته اول شهریور اعلام می شود و نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org به اطلاع داوطلبین می رسد.

بیش از 800 هزار نفر از داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی از روز پنج شنبه 11 تیرماه سال جاری رقابت خود را در گروه های غیرپزشکی آغاز کردند. داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در گروه علوم پزشکی نیز باید 26 تیرماه در حوزه های امتحانی سراسر کشور به رقابت بپردازند.

بر اساس اعلام دانشگاه آزاد اسلامی نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد در نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

آزمون دکتری تخصصی سال 1388 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 19 هزار 752 داوطلب در 22 واحد مجری برگزار شد و 5 هزار نفر نیز متقاضی پذیرش در دوره دکتری بدون آزمون این دانشگاه هستند.

نتیجه دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تا اوایل شهریور ماه اعلام  می شود.

کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 385 هزار داوطلب در یک هزار و 128 رشته - محل در روزهای 17 تا 18 اردیبهشت ماه برگزار شد. در حال حاضر 121 واحد دانشگاهی مجری دوره های کارشناسی ارشد هستند و 252 رشته در این واحدها ارائه می شود.

دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تا 15 شهریورماه سال جاری منتشر می شود.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی با حضور 42 هزار داوطلب در 50 رشته در روزهای پنجشنبه و جمعه 28 و 29 خرداد ماه سال جاری برگزار شد که یک هزار و 506 نفر در این آزمون پذیرفته می شوند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اسامی نهایی پذیرفته شدگان کلیه رشته ها از ساعت 18 عصر به بعد 11 شهریورماه اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها