کوکوی بادمجان رژیمی

غذایی برای پیشگیری از تصلب شرایین

مواد لا‌زم: بادمجان: 2 عدد متوسط تخم‌مرغ: 2 عدد زرشک: یک تا دو قاشق غذاخوری پیاز: یک عدد متوسط
کد خبر: ۲۶۲۴۴۶

سیر: یک حبه

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

نعناع خشک: نصف قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 2 تا 3 قاشق غذاخوری

چگونه کوکوی بادمجان تهیه کنیم؟

پس از شستن و پوست کندن بادمجان‌ها آنها را رنده کنید و بعد نمک بزنید و بگذارید 7 تا 8 دقیقه بماند. سپس آب آنها را با دست خوب بگیرید و به ظرف مناسبی منتقل کنید. پیاز و سیر را هم رنده کنید و آب آن را گرفته و به آن اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را در آن بشکنید و زردچوبه، فلفل، نعنا و زرشک را هم بیفزایید و خوب هم بزنید. سپس کف یک ظرف مناسب را با روغن خوب چرب کنید و مایه را در آن بریزید و در فری که از قبل روی 160 درجه گرم کرده‌اید، 20 دقیقه بگذارید. در آخر شعله بالای فر را هم 5 دقیقه روشن کنید تا روی آن طلایی شود. می‌توانید دو طرف این کوکو را در روغن نیز سرخ کنید که در این صورت نیاز به روغن بیشتری دارد.

ارزش‌های غذایتان را بشناسید

اگر بخواهیم اولین ویژگی بارزی که سبب شده، این کوکو را به عنوان یک غذای سالم به شما معرفی کـنـیـم نـحوه پخت آن است که یکی از بهترین ارزش‌های این غذاست. تهیه کوکو در فر به جای سرخ کردن آن به شما این امکان را می‌دهد که با روغن کمتر به طعم بهتری از غذا دست پیدا کنید. با این تفاسیر این غذا نسبتا انرژی کمتری را به شما می‌رساند و علاوه بر آن‌که سبب چاقی نمی‌شود روند تصلب شرایین یا همان سختی عروق را به تعویق می‌اندازد. امروزه محققان معتقدند که سختی عروق یا تصلب شرایین روندی است که در همه ما از زمانی که قدم به دنیا می‌گذاریم شروع می‌شود و میزان پیشرفت آن به سبک و سیاق زندگی خودمان بستگی دارد. مصرف غذاهای چرب و پرنمک، کشیدن سیگار و عدم تحرک کافی همگی این روند را تسریع می‌کنند و با ایجاد سختی در دیواره عروق سـبـب بـالا رفـتـن فشار خون و افزایش ریسک بیماری‌های قلبی و سکته می‌شوند. یکی از بهترین راه‌های بهبود سبک زندگی برای به تعویق انداختن روند سختی عروق تهیه غذاهای طبخ شده در فر یا کبابی به جای سرخ کردن آنها در حجم بالای روغن است. یکی از ارزش‌های دیگر این کوکو وجود بادمجان در این غذاست. متخصصان علوم تغذیه معتقدند که مصرف بادمجان گرفتگی عروق را کاهش می‌دهد و در پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی مفید است. علاوه بر آن، بادمجان دارای یک ماده ضدتشنج هم هست و مصرف آن در بیماران مبتلا به صرع توصیه می‌شود.

برنامه غذایی سالم؛ تخم‌مرغ آری یا نه؟

افرادی که برای رژیم غذایی خود اهمیت کافی قائلند، همواره برایشان این سوال مطرح بوده که آیا مصرف تخم‌مرغ مضر است یا مفید. واقعیت آن است که این منبع سرشار از پروتئین حاوی بسیاری از ویتامین‌های ضروری بدن از جمله ویتامین ب 12، ویتامین د و نیز مواد معدنی است. اما هر تخم‌مرغ حاوی 200 میلی‌گرم کلسترول است که عمدتا در زرده آن تجمع دارد. متخصصان انجمن قلب آمریکا بر این عقیده‌اند که تخم‌مرغ با همه این تفاسیر می‌تواند در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود. زیرا هر فرد می‌تواند روزانه تا حدود 300 میلی‌گرم کلسترول مصرف کند. اما در این میان بررسی سایر غذاهایی که روزانه کلسترول را به بدن می‌رسانند، ضروری است. واقعیت آن است که مصرف یک عدد تخم‌مرغ در هر روز تاثیر چندانی در ابتلا به سکته قلبی نخواهد داشت. هر تخم‌مرغ تقریبا 70 کالری انرژی دارد که 50 سهم آن به زرده تخم‌مرغ تعلق دارد و سفیده آن تنها حاوی 20 کالری انرژی است.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها