آنفلوآنزای خوکی به مدینه رسید

گروه جامعه: رئیس هیات پزشکی سازمان حج و زیارت با دریافت گزارشی مبنی بر تایید یک مورد ابتلا در شهر مدینه به آنفلوآنزای خوکی گفت: بخش ایزولاسیون (تفکیک) به منظور آمادگی برای مقابله با ویروس آنفلوآنزای خوکی در عربستان در مراکز بهداشتی این سازمان در مکه و مدینه فعال شده است. مراکز بهداشتی عربستان پیشتر اعلام کرده بودند که ویروس آنفلوآنزای خوکی به این کشور رسیده، اما به مکه و مدینه نرسیده است.
کد خبر: ۲۶۱۴۵۴

محمدتقی حلی‌ساز در گفتگو با ایرنا، افزود: به‌رغم این‌که تاکنون هیچ گونه علائم ابتلا به ویروس یاد شده در میان زائران ایرانی دیده نشده است،‌‌ کادر پزشکی بخش ایزولاسیون در مراکز بهداشتی در مکه و مدینه آماده شده است.

وی با بیان این‌که بتازگی یک مورد مشکوک به آنفلوآنزای خوکی در مدینه گزارش شده است، تاکید کرد: اکنون زمانی است که باید مراقبت‌های لازم برای پیشگیری و آمادگی کادر پزشکی برای مقابله با این بیماری صورت گیرد.

رئیس هیات پزشکی سازمان حج و زیارت با استناد به گزارش سازمان بهداشت جهانی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ جای جهان نمی‌تواند مصون از آنفلوآنزای خوکی باشد، بدیهی است که باید حوزه بهداشت و درمان در کشورهای مختلف برای مقابله با این ویروس آماده و هوشیار باشند.حلی ساز درعین حال به تمامی هموطنان تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوک در میان زائران ایرانی مقیم مدینه و مکه مشاهده نشده است.

اختصاص بخشی از بیمارستان‌های ایرانی به آنفلوآنزا

همچنین رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت وابسته به جمعیت هلال احمر، با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی در عربستان سعودی به 17 نفر طی روزهای اخیر از اختصاص بخشی از بیمارستان‌های زائران ایرانی برای بستری موارد مشکوک به آنفلوآنزای خوکی خبر داد و گفت: توزیع ماسک و جزوات آموزشی و حساس کردن کادر درمان از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

دکتر حلی‌ساز، در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که تاکنون مواردی از مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی در شهرهای مدینه، ریاض و ظهران گزارش شده است،‌ اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی هم پس از 40 سال در دنیا برای بیماری آنفلوآنزای خوکی H1N1 همه گیری عمومی اعلام کرده است.

وی با اشاره به حضور 60 هزار زائر ایرانی در مراسم عمره، گفت: تاکنون گزارشی از ابتلای زائران ایرانی به این بیماری نداشته‌ایم؛ اما در زمینه آموزش و آگاهی رسانی به کادر درمانی و زائران فعالیت‌هایی آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها