براده‌ها

جشنواره عکس تربت

ایسنا: با هدف تجلیل از عکاسان دفاع مقدس و جمع‌آوری آثار عکاسی با موضوع دفاع مقدس و راهیان نور، جشنواره عکس تربت همزمان با آغاز عملیات غرورآفرین مرصاد در 5 مرداد در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۰۶۸۴

نمایش نامه‌های ونگوگ

مهر: حدود 120 نامه اصل از ونسان ونگوگ در کنار دیگر آثار این نقاش مشهور هلندی از اکتبر آینده به مدت 3 ماه در موزه ونگوگ شهر آمستردام در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

جشنواره شعر و داستان جوان

جام‌جم: هفتمین دوره جشنواره سراسری شعر و داستان جوان شهریور امسال در قزوین و با عنوان «مینودر» برگزار می‌شود. این جشنواره توسط مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با همکاری واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‌شود.

تاخیر در برگزاری همایش مدیریت فرهنگی در قرآن

جام‌جم: زمان برگزاری همایش منطقه‌ای «مدیریت فرهنگی در قرآن و سیره اهل‌بیت(ع») که قرار بود خرداد‌ماه برگزار شود، به آذر ماه موکول شد. رقیه عبدی دبیر این همایش گفت: محورهای اصلی همایش مدیریت فرهنگی در قرآن و سیره اهل بیت (ع) است.

رونمایی مجسمه خیام در نیشابور

مهر: مجسمه حکیم خیام نیشابوری اثر علیرضا قدمیاری در موزه تخصصی خیام واقع در آرامگاه این شاعر و منجم مشهور ایرانی در نیشابور روز گذشته با حضور جمعی از مسوولان استان و شهرستان رونمایی شد. این مجسمه در ابعاد 160 در 45 در 45 از جنس گچ ساخته شده و در قالبی شیشه‌ای حفاظت شده است.

نمایشگاه چاپ اکو

ایبنا: رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ کشورهای عضو اکو تا پایان سال 2009 خبر داد. کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، آذربایجان، ازبکستان و ترکمنستان، در سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو عضویت دارند.

راه اندازی مرکز مجازی قصه‌های ایرانی

فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: با راه‌اندازی مرکز مجازی قصه‌های ایرانی گویش‌های ایران در سراسر کشور ثبت می‌شود.

کانون استان کرمانشاه آمادگی آن را دارد که قصه‌های بومی گویش‌های مختلف این مرز و بوم را ثبت و ضبط نماید و حدود یک ماه است که ضبط این قصه گویی‌ها به شکل صوتی و تصویری در سطح استانی شروع شده است و این طرح هم اکنون در سراسر کشور در حال اجرا است

تاخیر 2 روزه در هفت‌ خوان رستم

ایسنا: پری صابری نمایش «هفت خوان رستم» را از روز یکشنبه 31خرداد ماه در تالار وحدت به صحنه می‌آورد.

این کارگردان تئاتر گفت: پیش از این قرار بود نمایش را از روز 29خرداد ماه اجرا کنیم، اما به دلیل این‌که فرصت کافی برای بستن نور نمایش نداشتیم، ناچار شدیم کارمان را با دو روز تاخیر اجرا کنیم.

گرایش جوان‌ها به موسیقی بی‌هویت

جام‌جم: حسین دهلوی گفت: گسترش برنامه‌های فرهنگی، ذهن جوانان را نسبت به اصالت و ریشه‌های تاریخی خود معطوف می‌کند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره آواهای باستانی، این آهنگساز افزود: تهی شدن و نا آگاهی از ریشه‌های فرهنگی و همچنین گرایش بی‌سابقه جوان‌ها نسبت به موسیقی‌های بی‌هویت، هنر موسیقی را به قهقهرا کشانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها