کد خبر: ۲۶۰۱۳۵

طرز تهیه: زبان گوساله را با مقداری آب، برگ بو، نمک و فلفل به مدت 6 ساعت بپزید و بعد آن را از آب بیرون آورده و پوست آن را بگیرید. سپس به صورت ورقه برش داده، قارچ را پس از شستن و خرد کردن به صورت ورقه برش داده در کره تف دهید و به سس سفید اضافه کنید. ورقه‌های زبان را به مدت 5 الی 10 دقیقه در سس سفید روی حرارت قرار دهید.، بعد در ظرف مورد نظر بچینید یا می‌توانید یک قاشق آرد را در 50 گرم کره تف دهید به آب زبان اضافه کنید چند جوش بزند ورقه‌های زبان را درظرف مورد نظر چیده سس را روی آن بریزید.

سالاد باقلا و پنیر (برای 4 تا 6 نفر)

مواد لازم

باقلای ریز: 900گرم روغن زیتون: 4قاشق سوپخوری گوجه‌فرنگی: 175 گرم (هرکدام به 4قسمت تقسیم شود) سیررنده شده: 4حبه پنیرریز شده: 115 گرم شوید تازه خردشده: 3 قاشق سوپخوری زیتون ساده: 12عدد نمک و فلفل: به مقدار کافی شوید تازه خردشده: مقداری برای تزیین

طرز تهیه: 1 ــ باقلا را در قابلمه‌ای حاوی آب و کمی نمک بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا بپزد؛ سپس باقالای پخته را در سبدی آبکش کنید و کنار بگذارید.

نکته: می‌توانید ابتدا باقلا را با پوست دوم پخته و سپس مغز آن را جدا کنید.

2 ــ‌ تابه‌ای آماده کرده و روغن را در آن بریزید و روی حرارت قرار دهید؛ سپس گوجه‌فرنگی و سیر را به آن اضافه کرده و آنقدر حرارت دهید که گوجه‌فرنگی‌ها تغییر رنگ پیدا کنند.

3 ــ پنیر خرد شده را به مخلوط گوجه‌فرنگی و سیر اضافه کنید و مدت یک دقیقه حرارت دهید. در پایان کاسه‌ای بلوری آماده کرده و باقلا را به‌همراه مخلوط گوجه‌فرنگی، سیر، پنیر و همچنین شوید و زیتون در آن بریزید. کمی هم نمک و فلفل اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و سپس مقداری شوید تازه روی سالاد بریزید و آن را خالی یا با کمی نان میل کنید.

برای آنکه این سالاد کمی ترش‌مزه شود، مقداری آب‌لیمو ترش هم به آن اضافه کنید. با توجه به این‌که در این سالاد از پنیر فتا استفاده شده است، ابتدا آن را بچشید. در صورتی که شور بود دیگر لازم نیست نمک اضافه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها