اشلی یانگ، بهترین جوان فصل

بعد از مدت زیادی که فوتبال انگلیس از معرفی جوانان آینده‌دار غافل بود و به همین سبب هم در رده ملی با مشکل مواجه شده بود، مدتی است که چند پدیده جوان خود را مطرح کرده‌اند. در فصل اخیر بن‌فاستر دروازه‌بان جوان منچستر یونایتد، لیتون بینز مدافع مستحکم اورتون، آرون لنون هافبک کناری سریع تاتنهام و گابریل آگبونلاهور مهاجم گلزن استون ویلا از جمله چهره‌های جدیدی هستند که با درخشش در بازی‌های تیم‌هایشان حتی توسط فابیو کاپلو به تیم ملی انگلیس هم دعوت شده‌اند.
کد خبر: ۲۵۷۲۰۲

اگر بخواهیم بهترین جوان فصل فوتبال انگلیس را معرفی کنیم، باید سری به ورزشگاه ویلا پارک بزنیم. آنجا که اشلی یانگ هافبک کناری نفوذی استون ویلا در طول بازی‌ها چشم‌ها را خیره کرده و بتازگی جایزه بهترین جوان فوتبال انگلیس در فصل 2009 - 2008 را به خود اختصاص داده است.

اشلی سایمون یانگ در طول فصل اخیر فوتبال انگلیس از هر نظر یک بازیکن برجسته بوده است. او در 32 مسابقه‌ای که در لیگ برتر به میدان رفته، با زدن 6 گل و دادن 8 پاس گل آماری قابل قبول داشته است. این بازیکن 24 ساله در جام یوفا هم بازیکن موثری بود و4 پاس گل داد، ولی حتی با پاس‌های او هم استون ویلا در جام یوفا به جایی نرسید. اشلی یانگ اهل منطقه هرتفورد شایر انگلیس است. او ابتدا در آزمایش ورود به آکادمی فوتبال تیم واتفورد مردود شد، اما چند سال بعد بازگشت و در سال 2003 خود را به تیم اصلی واتفورد رساند. یانگ با وجود آن که بسیار کم‌سن و سال بود، در فصل 2005 - 2004 بهترین بازیکن فصل واتفورد شد. این جایزه به خاطر تقدیر باشگاه واتفورد از پاس‌های گل باارزش او بود، چون یانگ حتی یک گل هم نزده بود.

یک فصل بعد عملکرد یانگ با تحولی چشمگیر همراه بود. او توانست طی 41 بازی 15 گل به ثمر برساند. حساس‌ترین گل او در دیدار play off راهیابی به لیگ برتر و در برابر لیدزیونایتد بود که موجب صعود واتفورد به لیگ برتر جزیره شد.

یانگ فصل 2007 - 2006 را خیلی خوب شروع کرد و با بازی‌های بسیار خوبی که برای واتفورد انجام داد، به تیم ملی جوانان انگلیس راه یافت. در این زمان بود که واتفورد پیشنهاد 5 میلیون پوندی وستهم را رد کرد. وستهم پیشنهاد خود را به 7 میلیون پوند رساند، اما باز هم جواب واتفورد منفی بود.

در ژانویه 2007 استون ویلا با مبلغ 8 میلیون پوند که تا 75/9 میلیون پوند هم قابل افزایش است، اشلی یانگ را به خدمت گرفت. این بازیکن مستعد در فصل 2008 - 2007 نشان داد که ارزش آن مبلغ را داشته، چون با دادن 17 پاس گل فقط سس فابرگاس را از این حیث بالاتر از خود دید. در پایان آن فصل او و دیوید جیمز تنها بازیکنان تیم منتخب فصل بودند که در 4 تیم بزرگ جزیره یعنی منچستریونایند، لیورپول، چلسی و آرسنال، بازی نمی‌کردند. دیگر همه از سرعت، پاس‌های کشنده و شوت‌های یانگ سخن می‌گفتند.

استیو مک لارن مربی وقت تیم ملی انگلیس او را برای رقابت‌های انتخابی یورو 2008 به تیم ملی دعوت کرد. او در بازی دوستانه انگلیس برابر اتریش اولین بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت. یانگ تا به حال 4 بار برای تیم ملی انگلیس به میدان رفته است.سابقه اشلی یانگ در تیم واتفورد باعث شده برادر کوچکترش لوئیس هم به تیم جوانان واتفورد ملحق شود. کایل یانگ برادر12ساله اشلی بتازگی به آکادمی فوتبال آرسنال پیوسته است. آنها یک خانواده کاملا ورزشی هستند.

آرسنال تیم محبوب دوران کودکی اشلی یانگ است. او عاشق بازی‌های ایان رایت بوده است. با این حال والدین اشلی هوادار تاتنهام هستند! نکته جالب دیگر در مورد اشلی یانگ این که او و لوئیس همیلتون که سال گذشته قهرمان فرمول یک جهان شد، در یک مدرسه و هر دو عضو تیم فوتبال مدرسه هانری نیوتون بوده‌اند.

با توجه به این که اشلی یانگ فصل فوق‌العاده را با استون ویلا پشت سر گذاشته، احتمال پیوستن او به باشگاه‌های بزرگ‌تر وجود دارد. همه از علاقه مارتین اونیل به این جوان شایسته باخبر هستند، ولی شاید یک پیشنهاد خوب باعث جدایی اشلی یانگ از استون ویلا شود. او در ماه‌های سپتامبر و دسامبر بهترین بازیکن لیگ برتر شد و به جز جایزه بهترین بازیکن جوان فصل، در تیم منتخب فصل لیگ برتر هم جای گرفته است. در آینده بیشتر از این بازیکن با تکنیک و سریع خواهیم شنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها