یک روان‌پزشک اطفال با‌اشاره به عادت ناخن جویدن در کودکان گفت: رفتارهای عادتی در کودکان بندرت موجب آسیب جدی می‌شوند و بیشتر روشی برای بیان عواطف هستند.
کد خبر: ۲۵۶۳۲۱

دکتر غلامحسین بهرامی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: رفتارهای عادتی کودکان برای بیان عواطف و احساساتی مانند استرس و خشم بروز می‌کند و نگران‌کننده نیستند. عادت جویدن ناخن در سنین کودکی گاهی تا بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: جویدن ناخن و مکیدن انگشت شست از جمله شایع‌ترین عادات رفتاری است و یک ‌سوم کودکان ناخن خود را می‌جوند.بهرامی تصریح کرد: مکیدن انگشت شست اغلب در کودکان کمتر از سه سال بروز می‌کند و گاهی تا سنین دبستان نیز ادامه می‌یابد.

این روان‌پزشک خاطرنشان کرد: مکیدن انگشت شست و جویدن ناخن در دوران کودکی موجب به هم ریختن ترتیب دندان‌های دائمی در بزرگسالی می‌شود.

وی با بیان این‌که اکثر رفتارهای عادتی در کودکان ناشی از وجود استرس و اضطراب در طول روز است، ادامه داد: حضور کودک در محیط‌های پر تنش موجب استرس و اضطراب کودک شده و به شکل عادات رفتاری بروز می‌کند. والدین در مواجهه با عادات رفتاری کودکان نباید به هیچ وجه عصبانی شوند و لازم است در کمال آرامش کودک را متوجه عادت اشتباه خود کنند.

دکتر بهرامی اضافه کرد: کشیدن و پیچیدن مو دور انگشت، ساییدن دندان‌ها روی هم (دندان قروچه)، گاز گرفتن قسمتی از بدن و کوبیدن سر به دیوار، مهم‌ترین رفتارهای عادتی کودکان علاوه بر جویدن ناخن و مکیدن انگشت شست هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها