رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: حماس تشکیل هر دولت فلسطینی به ریاست سلام فیاض را رد می‌کند و افزود: حماس هرگز با این دولت همکاری نخواهد کرد.
کد خبر: ۲۵۲۷۰۹

به گزارش ایسنا، خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس، در مراسم گروه‌های فلسطینی به مناسبت شصت و یکمین سالروز نکبت در دمشق گفت: ما هرگز با این دولت که به طور شتابزده تشکیل شده همکاری نمی‌کنیم.

سایت اینترنتی شبکه‌ الجزیره به نقل از مشعل گزارش داد: موضع‌گیری‌ها در قبال دولت همانند موضع‌گیری برادران‌مان در فتح است.

وی خاطرنشان کرد: ما از موضع‌گیری فتح در قاهره مطلع شدیم و آنها به ما گفتند که مخالف تشکیل دولت به ریاست سلام فیاض هستند.

رییس دفتر سیاسی حماس عنوان داشت: تعجیل و شتاب‌زدگی در خصوص تشکیل دولت فیاض به رغم ادامه‌ مذاکرات در قاهره پاسخ به درخواست‌های آ‌مریکا است.

وی در سخنرانی‌اش در اردوگاه یرموک در دمشق عنوان داشت: آمریکایی‌ها به مسوولان تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله ابلاغ کردند که خواهان تسریع در تشکیل دولت هستند. به ویژه این که سلام فیاض نیز نزد آمریکایی‌ها محبوب است و آنها تنها از طریق دولت فیاض به فلسطین کمک مالی می‌کنند.

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: دولت فیاض در حق ملت فلسطین دست به جنایت زد و اعضای مقاومت را تحت تعقیب قرار داد و مقاومت را خلع سلاح نمود و در راستای متلاشی ساختن شاخه‌های نظامی گروه‌های فلسطینی تلاش کرد.

وی افزود: دولت فیاض با تحت پیگرد قرار دادن اعضای مقاومت، توقف فعالیت سازمانهای اجتماعی و سازمان‌های خیریه و تحت پیگرد قرار دادن شخصیت‌های سیاسی و احیای سیستم‌های امنیتی براساس منافع شخصی، مرتکب جنایت‌های بیشماری شد.

مشعل خاطرنشان کرد: هر دولتی که با استناد به قوانین شکل نگیرد از نظر ما رد شده و هر دولتی که به دستور خارجی‌ها تشکیل شود غیرقابل قبول است.

رییس دفتر سیاسی حماس درباره‌ حق بازگشت آوارگان فلسطینی گفت: این حق غیرقابل بررسی است و هرگونه تلاش عربی و فلسطینی جهت تعامل با نگرش آمریکا و دیدگاه‌های تند دولت بنیامین نتانیاهو علیه حق بازگشت ملت فلسطین از نظر ما رد است. ما هرگز سازش یا تغییر درخواست‌های فلسطینی‌ها را در زمینه‌ی حق بازگشت فلسطینی نمی‌پذیریم.

مشعل توافق بر سر برنامه‌ی ملی را خواستار شد و گفت: دیپلماسی بدون مقاومت موجب تحقق منافع دشمن می‌شود.

وی درباره‌ی مذاکرات فلسطینی‌ها اظهار داشت: مذاکرات روند کندی را طی می‌کند. کارشکنی‌ها در قبال این امر به شروط کمیته‌ی کاری چهار جانبه باز می‌گردد. ما مخالف این شروط هستیم. علت دیگر شکست‌ها در مذاکرات این است که برخی هنوز به عوامل خارجی تکیه کرده‌اند.

مشعل نسبت به فریبکاری نتانیاهو از طریق تغییر ظاهری در عملکردش که تنها موجب ورود به مرحله‌ی بازگشت به مذاکرات بی‌فایده می‌شود، هشدار داد.

مشعل همچنین نسبت به علم کردن دشمن دیگر به نام ایران از سوی اسراییل هشدار داد.

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: ملت فلسطین به رغم گذشت بیش از 60 سال از روز نکبت همچنان پابرجا و استوار است و این ملت هنوز در برابر تجهیزات جنگی اسراییل که زندگی آنها را هدف قرار داده ایستادگی می‌کند.

مشعل عنوان داشت: ملت فلسطین هرگز تسلیم نمی‌شود و از حق بازگشتش چشم‌پوشی نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: مقاومت فلسطین در نوار غزه مساله‌ فلسطین را احیا کرد و آن را در راس مسایل منطقه‌یی و جهانی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: مساله‌ فلسطین به رغم تمام شرایط سختی که پشت سر گذاشته همچنان زنده است و ملت فلسطین مطمئن است که پیروز می‌شود.

مشعل از دخالت‌های خارجی در امور داخلی فلسطین به ویژه دخالت‌های آمریکا و دیکته کردن شروطش بر مسایل سرنوشت ساز فلسطین انتقاد کرد و آشتی ملی فلسطینی‌ها و ادامه‌ مذاکرات ملی را تا دستیابی به نتیجه و نیز ایجاد برنامه وفاق ملی و ایجاد یک نگرش ملی فلسطینی را در زمینه مذاکرات خواستار شد.

رییس دفتر سیاسی حماس همچنین احیای سازمان‌های وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین را خواستار شد و نسبت به هرگونه سناریوی جدید که دولت اسراییل در خصوص مذاکرات مطرح می‌کند، هشدار داد.

وی افزود: هدف از این سناریوها تنها اتلاف وقت بدون دستیابی به نتایج مورد نظر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها