پیشنهاد هفته: هفته پیش رو، هفته معلم است. همه ما از دوران تحصیل خاطرات تلخ و شیرین زیادی داریم که نقل کردن آن برایمان همیشه خوشایند بوده است، اما اغلب معلمی داشته ایم که در شکل گیری آینده شغلی و فکری ما نقش موثری داشته است. بلاگ جام پیشنهاد می‌کند وبلاگ نویسان فارسی، این هفته سراغ خاطرات دوران تحصیل بروند و از آن معلم خاص بگویند.
کد خبر: ۲۴۹۷۹۳

شریک قرآن

سلیمی در وبلاگ اللهم عجل لولیک الفرج با اشاره به این‌که در یکی از زیارت‌های مخصوصه حضرت مهدی (عج) با تعبیر شریک القرآن یاد شده است، به دلایل انتساب این تعبیر پرداخته است.وی با بیان این‌که امام (ع)، تلاوت کننده و ترجمان، قرائت‌کننده و تفسیرگر و تعلیم دهنده احکام قرآن می‌نویسد:در آخر الزمان که سنت‌های قرآنی به فراموشی سپرده شده و بسیاری از معارف این کتاب الهی از سوی کژ اندیشان به تحریف و تبدیل کشیده شده و حیات آفرینی آیاتش، در حصار جهل و هوس دنیا‌پرستان نادیده گرفته شده است، مهدی (عج)می آید تا احیاگر این معجزه جاوید باشد و اسلام و مسلمین را در پرتوی انوار فروزان آن جانی تازه بخشد.

وقتی همه خوابیم

الین، نویسنده وبلاگ الینه که بتازگی فیلم وقتی همه خوابیم را دیده است، نوشته: بازی‌های اغراق شده‌، چرخیدن دائمی بازیگرها، دیالوگ‌های شعرگونه و خیلی چیزهای دیگر باعث می‌شد فکر کنم در سالن نمایش هستم. انگار که یک نفر بالای سر آدم ایستاده باشد و دائم بگوید: حواست باشه‌ها! این فیلمِ نمایشِ بازیِ زندگیِ واقعی نیست. این را خیلی دوست ندارم.‌ می‌خواهم وقتی فیلم می‌بینم خودم را راحت گول بزنم که این یک زندگی واقعی است.

وی ادامه می‌دهد:یک جایی خوانده بودم که فیلم‌های بیضایی پیچیده است. شاید هم به همین دلیل است که فیلم را دوست داشتم، چون می‌شود کشف کرد. دائم در ذهن برای چرایی صحنه‌ها، اتفاق ها،عکس العمل، بازیگرها، پایان بندی استدلال کرد و ردش کرد و اصلا با بقیه حرف زد و دائم فهمید چه نفهمیده‌ها که از فیلم باقی مانده و بیشتر از همه این‌که پرونده‌اش را نمی‌شود به این راحتی بست. تا مدت‌ها گوشه‌ای از ذهنت فیلم کار خودش را می‌کند.

قلیدون، بهمن 86

نویسنده وبلاگ قدغن درباره بازدیدش از باغ دولت آباد یزد پرداخته و نوشته است:  یکی از قشنگ ترین جاهای دیدنی یزد باغ دولت آباد متعلق به دوره زندیه است و بلندترین بادگیر جهان هم روی یه عمارت هشت ضلعی وسط باغ خودنمایی می‌کند، البته عمارت را بازسازی می‌کردند و مردم هم با نامردی تمام روی کاهگل‌های تازه عمارت یادگاری نوشته بودند و یکی نبود بگوید حالا با اون خط خرچنگ قورباغه روی یه دیوار 300 ساله ننویسی اصغر و قلیدون بهمن 86 جونت بالا می‌آد؟

حافظ و منزوی

هادی وحیدی در پنجمین فصل تمام سال‌ها با اشاره به این‌که مجموعه شعرهای جاودان یاد حسین منزوی هم در سلسله کتاب‌های شعر انتشارات نگاه، در یک مجلد قطور بزودی منتشر خواهد شد، نوشته است:در خبر‌ها آمده است شعر‌هایی از او نیز به ممیزی دچار شده‌اند. خوش به حال سعدی‌ها و حافظ‌ها و مولوی‌ها که هم عصر ما نیستند و الا حد اقل پاره‌هایی از کتاب‌هایشان اجازه چاپ نمی‌گرفت!

ناخن ها

سید محمد آتشی در آمینا یکی از سروده‌های خوان گلمان، شاعرآرمانگرای آرژانتینی را آورده است که گفته:باخواندن تاریخ / دوران‌ها، جنگ‌ها، کتیبه‌ها / جملات قصار و متون مقدس / من هیچ نمی‌بینم جزدستانی پینه بسته / از آن کارگران، آهنگران، معدنچیان. / دوزندگان و بردگان. / در کار آفریدن شگفتی‌ها و زیبایی‌های جهان / آنها مرده‌‌اند / اما ناخن دستشان همچنان می‌روید!

آرش شفاعی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها