مطبخ

سس مایونز

کد خبر: ۲۴۷۵۴۷

طرز تهیه: زرده‌های تخم‌مرغ را در ظرف کوچک سنگینی می‌ریزیم و ظرف را روی یخ قرار می‌دهیم (با این عمل مایونز به هیچ‌وجه نمی‌برد و سس بهتری تهیه می‌شود.)

بعد کمی ‌نمک می‌ریزیم و تخم‌مرغ‌ها را می‌زنیم و روغن زیتون را قطره قطره داخل زرده تخم‌مرغ می‌ریزیم و مرتب به هم می‌زنیم تا سس کاملا غلیظ شود، بعد دو سه قطره سرکه اضافه می‌کنیم و باز روغن زیتون را قطره قطره داخل سس می‌ریزیم و هر وقت سس خیلی غلیظ شد چند قطره سرکه می‌ریزیم و این عمل را ادامه می‌دهیم تا روغن زیتون تمام و سس سفت و سفید و لغزان شود. در صورتی که مایونز برید با یک عدد زرده تخم‌مرغ و نصف پیمانه روغن زیتون و کمی ‌نمک به طریق فوق مایونز تهیه می‌کنیم و مایونز بریده شده را کم‌کم داخل این مایونز می‌ریزیم و مرتب به هم می‌زنیم تا مایونز آماده شود و بعد فلفل یا خردل به آن اضافه می‌کنیم.

خورش گوجه سبز

مواد لازم:

گوشت گوسفند: نیم کیلوگرم ( اگر با استخوان بود 750 گرم)

سبزی (شامل تره، جعفری و نعنا:) نیم کیلوگرم

گوجه سبز: نیم کیلوگرم

پیاز سرخ شده: 4 قاشق سوپخوری

ادویه (زردچوبه،‌ زعفران و خیلی کم دارچین و نمک)‌: به اندازه لازم

روغن: به اندازه لازم

طرز تهیه: گوشت را تکه‌تکه می‌کنیم و می‌شوییم. سپس آن را با پیاز سرخ کرده و با 4 ‌ 3 لیوان آب می‌گذاریم بپزد. سبزی را تمیز کرده و می‌شوییم. آب آن که رفت، ریز خرد کرده و با روغن سرخ می‌کنیم. سپس به گوشت اضافه کرده و می‌گذاریم تا خورش جا بیفتد (حرارت ملایم باشد تا گوشت و سبزی کاملاً بپزند.) سپس نمک، فلفل و گوجه سبز را به آن اضافه کرده و می‌گذاریم بپزند. برای ترشی خورش از آبلیمو یا آبغوره می‌توان استفاده کرد.

بیف استروگانف

مواد لازم برای 5 نفر

گوشت فیله گوساله: نیم کیلو

پیاز: یک عدد

آرد: یک قاشق

شیر: یک پیمانه

قارچ ورقه ورقه: یک پیمانه

خامه: 2 قاشق

سیب زمینی خلال و سرخ شده: یک پیمانه

کره و روغن مایع: مقداری

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه: کره را در یک قابلمه روی شعله ملایم داغ کنید و پیاز را در آن تفت بدهید تا بلوری شود. قارچ را اضافه کنید و 4 3 دقیقه تفت بدهید. آرد را اضافه کنید و 3 2 دقیقه بچرخانید. شیر را با کمی ‌نمک اضافه کنید و هم بزنید تا مایه غلیظ شود. سپس مواد را بردارید و کنار بگذارید. 2 1 قاشق روغن را در یک تابه بریزید و روی شعله ملایم داغ کنید و گوشت را در آن بیندازید. نمک و فلفل بپاشید و با کاردک چوبی چند بار بچرخانید تا رنگ گوشت برگردد. مایه آرد و شیر را روی گوشت بریزید و بگذارید بجوش بیاید، سپس خامه را اضافه کنید و هم بزنید. همین که خواست بجوش بیاید بردارید و در دیس بکشید. سیب زمینی سرخ کرده را روی دیس بریزید و داغ سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها