رئیس سـازمان ثبت اسناد اعلام کرد:

تعویض اسناد رسمی و مالکیتی

حسینعلی امیری گفت : اسناد رسمی و مالکیتی شامل زمین و مسکن از امسال تعویض می شوند .
کد خبر: ۲۴۶۰۲۸
رئیس سـازمان ثبت اسناد و امـلاک کشور در سفر به شهر شلمزار مـرکز شهرستان کیـار استـان چهارمحال و بختیاری به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : اسناد سیم سـرب موجـود در دست مالکان آنان به لحاظ کمبود اطلاعات مشکلات فراوانی را برای آنان ایجاد کرده است .

حسینعلی امیری افزود : کـار پیش نویس اسناد جـدید بر اساس مطالعات دو سال گذشته شکل گرفته و اسناد مالکیت از امسال با پیش بینی شاخص امنیتی دو برگی می شود .

وی گفت : در اسناد کنونی جـایی بـرای نقشه ملک پیش بینی نشده است امـا در اسناد جدید علاوه بر تعیین حدود املاک نقشه های دقیق و بر اسـاس نقشه کـاداستر و دارای کد ملی ، کد پستی، اطلاعات مربوط به مالک پیش بینی شده و امکـان جعل سند وکپی برداری از آن وجود ندارد .

رئیس سـازمان ثبت اسناد و امـلاک کشور افزود : پیش نویس جـدیـدی برای جایگزینی مواد قـانونی 147و 148 قـانون ثبت در خصوص تبدیل قـولنامه هـای عادی به رسمی آماده و در اختیار مجلس قرار گرفته است و درصورت تصویب مجلس بـه این خـواسته عمـومی رسیدگی خواهد شد .

امیری در پـاسخ بـه این سئوال که آیا نیازی به اصلاح ومدرن سازی قوانین ثبتی کشور وجود دارد گفت: در 4 سال گذشته حدود 14 ماده قانونی ثبتی اصلاح شده است .

وی افزود: تغییر وتحول کامل در قوانین ثبتی کشور بخاطر آنکه این سازمان با تمام دستگاهها و وزارتخانه ها در ارتباط است و قوانین آنها نیز متحول می شود نیاز به زمـان و مطالعه بیشتری دارد .

رئیس سـازمان ثبت اسناد و امـلاک کشور گفت :‌ هم اکنون جمعی از استـادان دانشگاه ها و کارشناسان این سازمان در حال مطالعه و طرح قوانین ثبتی جدید هستند .

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز به عنوان نماینده رئیس قوه قضائیه برای بررسی مشکلات قضایی به شهرستان کیار سفر کرده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها