ایسنا: مگی گیلنهال، بازیگر اکشن فیلم پرفروش شوالیه تاریکی، به پروژه سینمایی «نانی مکفی» پیوست. نسخه اول نانی‌مکفی به کارگردانی کرک جونز یک کمدی مهیج بریتانیایی بود و فروش قابل قبولی برای سازندگانش در پی داشت. بنا بر اعلام هالیوود ریپورتر، گیلنهال دراین فیلم در نقش مقابل اما تامپسون ظاهر می‌شود. بنابر این گزارش، نسخه دوم این کمدی با عنوان «نانی مکفی و بیگ‌بنگ» برای اکران در سال 2010 میلادی آماده خواهد شد. داستان به درگیری 2 گروه از بچه‌های شهری و بچه‌های حومه‌شهر در ایام جنگ جهانی دوم می‌پردازد.
کد خبر: ۲۴۵۶۵۷

آن هاتاوی «جودی گارلند» شد

فارس: آن هاتاوی نقش جودی گارلند را روی پرده سینما بازی می‌کند. این بازیگر جوان سینما در «شادشو: زندگی جودی گارلند» در نقش بازیگر کلاسیک و خبرساز سینما ظاهر می‌شود. هاتاوی 26 ساله، خود یکی از طرفداران فیلم‌های گارلند است و می‌گوید: فیلم‌های مهم و معروف او را بارها و بارها در دوران نوجوانی‌اش تماشا کرده است. تحلیلگران سینمایی برای انتخاب هاتاوی در نقش جودی گارلند، ارزش و اهمیت خیلی زیادی قائل هستند و آن را نقطه عطفی در کارنامه سینمایی و هنری وی می‌دانند.

آغاز خوب هانا مونتانا در گیشه هالیوود

فارس: «هانا مونتانا: فیلم‌سینمایی» در روز اول نمایش خود در سینماهای آمریکا بیشترین فروش را در گیشه نمایش داشت. این فیلم در روز جمعه کمی بیشتر از 17 میلیون دلار در سینماهای آمریکا و کانادا فروش کرد. کمپانی والت دیزنی که فیلم را تهیه کرده از این فروش بالا و متقاعد کننده بسیار خشنود است، زیرا فروش روز اول این فیلم خیلی بیشتر از فروش روز اول فیلم «هانامونتانا و مایلی سایرس» بوده است. فیلم اخیر سال گذشته در اولین روز نمایش عمومی خود 9‌میلیون دلار فروش کرد. فروش 17 میلیون دلاری «هانا مونتانا: فیلم‌سینمایی» رکورد بهترین فروش روز اول یک فیلم سینمایی را که با درجهG  اکران عمومی می‌شود به‌خود اختصاص داده است. فیلم‌هایی که با درجهG  در آمریکا اکران عمومی می‌شوند، فیلم‌هایی هستند که عموم تماشاگران سینما می‌توانند به تماشای آن بروند. تحلیلگران سینمایی چند روز قبل پیش‌بینی می‌کردند که قسمت چهارم فیلم «سریع و آتشی» افتتاحیه‌ای بالاتر از «هانامونتانا» داشته باشد.

کوین اسپیسی «پدر مخترع» شد

ایسنا: حضور کوین اسپیسی، بازیگر آثاری چون «هفت» و «مظنونین همیشگی» در پروژه سینمایی «پدر مخترع» قطعی شد. این فیلم که در ژانر کمدی آماده ساخت می‌شود به تهیه‌کنندگی کن باربت و دانا برونتی به تولید خواهد رسید. داستان فیلم زندگی روبرت آکسل را به تصویر می‌کشد. او یک‌مخترع غیرعادی است، پس از این‌که یکی ازاختراعاتش به نقص عضو بسیاری از مشتریانش می‌انجامد، به دردسربزرگی می‌افتد. دی کران علاوه بر نگارش فیلمنامه، همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده با این پروژه همکاری می‌کند. کوین اسپیسی که از موفق‌ترین بازیگران دهه 90 سینمای جهان محسوب می‌شود، علاوه بر بازیگری به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سینما هم می‌پردازد.

اعلان جنگ به اتحادیه تهیه‌کنندگان هند

فارس: ارشد ورسی برخلاف تحریم تهیه‌کنندگان سینمای هند، فیلم تازه‌اش را در مولتی‌پلکس‌ها اکران عمومی می‌کند.

این اقدام بازیگر و کمدین سرشناس سینمای هند، نوعی اعلان جنگ او به اتحادیه تهیه‌کنندگان هند است.

در شرایطی که تهیه‌کنندگان سینمایی در هند یک اعتصاب را شروع کرده‌اند و گفته‌اند فیلم‌هایشان را برای نمایش عمومی در اختیار مولتی پلکس‌ها قرار نمی‌دهند، ارشد ورسی، فیلم جدیدش «اک سه بوره دو» را همزمان در سینماهای منفرد و مولتی‌پلکس‌ها روی پرده می‌فرستد.

این کمدین معروف سینمای هند در شرایطی دست به این کار می‌زند که 2 روز قبل شاهرخ خان و عامرخان 2 سوپراستار سینمای هند به صورت مشترک از حرکت اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما حمایت کردند.

اما در این میان خبر می‌رسد، تعدادی از بازیگران و فیلمسازان هندی تصمیم گرفته‌اند در مقابل این اعتصاب بایستند و به همین دلیل، اعلام کرده‌اند فیلم‌هایشان را بدون توجه به این اعتصاب روانه پرده سینماها می‌کنند.

اهدای جایزه لوئیس بونوئل به تئو آنجلو پلوس

ایسنا: با اهدای جایزه ویژه لوئیس بونوئل به تئو آنجلو پلوس در ایام برپایی جشنواره فیلم «هیوسکا» از این سینماگر یونانی تجلیل می‌شود. بنابر اعلام مووی وب، آنجلو‌ پلوس که به‌عنوان یکی از موثر‌ترین کارگردانان معاصر جهان بر سینمای معاصر شناخته می‌شود، جایزه بونوئل را به‌خاطر یک عمر فعالیت مستمر سینمایی و جوایز عمده‌اش دراین حیطه دریافت می‌کند.

جشنواره فیلم هیوسکا هر سال جایزه ویژه سینمایی خود را با عنوان بونوئل به یک سینماگر مطرح و موثر اهدا می‌کند.

از جمله آثار مطرح تئو آنجلو پلوس می‌توان به «گام‌های معلق لک لک»، «ابدیت و یک روز»، «دشت گریان »، «سفر به سیاترا »، «چشم‌اندازی در مه » و«نگاه خیره اولیس » اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها