استرس؛ شایع‌ترین اختلال روانی کارمندان

گروه سلا‌مت:‌یک روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استرس شغلی، شایع‌ترین نوع اختلالات روانی کارمندان است. حمید حسینی در گفتگو با ایرنا افزود: استرس شغلی، نوعی اختلال مزمن روانی است که در اثر شرایط سخت کاری به وجود می‌آید و روی عملکرد فردی و سلامت جسمی و ذهنی افراد تاثیر می‌گذارد.وی توضیح داد: بی‌خوابی، حواس‌پرتی، اضطراب و تنش، غیبت از کار، افسردگی، خستگی، ناامیدی، عصبانیت بیش از حد، مشکلات خانوادگی و بیماری‌های جسمی مانند میگرن، بیماری‌ قلبی، سردرد، سوءهاضمه و کمردرد، از نمونه‌های بارز استرس شغلی است که به دلیل مشکلات پیچیده و فراوانی به وجود می‌آید.
کد خبر: ۲۴۵۳۶۰

این روانپزشک با بیان این‌که ناامنی شغلی می‌تواند از مهم‌ترین استرس‌های کارمندان باشد، گفت: عواملی مانند سازمان‌دهی دوباره تشکیلات، اعمال کنترل بیشتر، ادغام شرکت‌ها و نقل و انتقالات در ادارات دولتی و غیردولتی به عنوان موارد اصلی ایجاد استرس کارمندان محسوب می‌شوند.

حسینی گفت: گسترش فناوری موجب افزایش سرعت و دقت شده است و از این رو، کارفرمایان انتظار دارند تا کارمندان با استفاده از این امکانات، خلاقیت، سودمندی و لیاقت خود را بیش از پیش افزایش دهند و در نتیجه چنین انتظاراتی موجب فشار روی آنان می‌شود و استرس پدید می‌آورد.

وی افزود: کارمندانی که دچار مشکلات خانوادگی یا شخصی هستند، اغلب تنش‌های شخصی خود را با مسائل کاری آمیخته و آنها را با خود به محیط کارشان می‌آورند، در نتیجه انگیزه‌های فرد تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا از عهده مسوولیت‌های شغلی خود بخوبی برنیایند.

حسینی برای کاهش استرس کارمندان توصیه کرد: کارمندان در هر زمان، آمادگی هر گونه تغییرات در کار را داشته باشند تا بتوانند در دنیای رقابت‌های فشرده امروزی همچنان عادی به کار و زندگی خود ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها