جام‌جم آنلاین: جوزف بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته دوران زمامداری جورج بوش را دوران بی‌احترامی و بی‌اعتباری ایالات‌متحده توصیف کرد. بایدن در گفتگو با شبکه CNN با اشاره به انتقادات اخیر دیک چنی، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از باراک اوباما، رئیس جمهوری فعلی، دیدگاه وی را اشتباه دانست.
کد خبر: ۲۴۴۶۴۹

او در واکنش به اظهارات چنی که اوباما را متهم کرده است با تصمیمات خود آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد تاکید کرد چنی مغرضانه نظر می‌دهد.

جانشین پادشاهی در عربستان

جام‌جم آنلاین: نایف بن‌‌عبدالعزیز، برادر ناتنی عبدالله بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان‌سعودی و معاون دوم نخست‌وزیر این کشور برای احراز پادشاهی خیز برداشته است.

روزنامه انگلیسی گاردین روز گذشته در گزارشی با اشاره به ابتلای سلطان بن‌عبدالعزیز 85 ساله، ولیعهد به سرطان از تلاش نایف برای کسب عنوان ولیعهدی پرده برداشت.

به نوشته این روزنامه، با توجه به سن بالای عبدالله احتمال آنکه پادشاه بعدی عربستان شاهزاده نایف باشد به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

بازگشت اوباما به آمریکا

جام‌جم آنلاین: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته پس از پایان اولین دور از سفرهای رسمی‌اش به اروپا با ترک بغداد، پایتخت عراق به آمریکا بازگشت.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌‌پست، اوباما که شامگاه سه‌شنبه به طور ناگهانی وارد بغداد شد پس از گفتگو با مقامات ارشد این کشور به آمریکا بازگشت.

این اولین سفر رسمی اوباما بعنوان رئیس جمهور آمریکا به کشورهای دیگر بود. او در عراق با مقام‌های این کشور و نیروهای نظامی آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

محکومیت فوجیموری


جام‌جم آنلاین: آلبرتو فوجیموری، رئیس‌جمهور سابق پرو روز گذشته به اتهام نقض حقوق بشر در دوران ریاست‌جمهوری خود به تحمل  25 سال زندان محکوم شد.

به گزارش هفته‌نامه فرانسوی نوول‌آبزرواتور، محاکمه فوجیموری 70 ساله پس از شش ماه با صدور رای در دادگاه لیما، پایتخت پرو پایان یافت.

فوجیموری متهم است در سال‌های دهه 90 و در دوران ریاست‌جمهوری خود در کشتار 25 نفر که توسط گروه‌های مرگ انجام شد، دست داشته است.

دفاع آل­برایت از اسلام

جام‌جم آنلاین: مادلین آلبرایت، وزیرامور خارجه‌ اسبق آمریکا طی کنفرانسی در واشنگتن پیرامون تغییر روابط آمریکا و جهان اسلام تاکید کرد اسلام از دموکراتیک‌ترین ادیان جهان است.

به گزارش روزنامه اماراتی دارالخلیج  ‌ چاپ امارات ‌  آ­لبرایت در این کنفرانس گفت: اسلام تنها نمونه‌ دموکراسی در تمام کشورهای اسلامی است.

وی همچنین خواستار تعامل بیشتر با جهان اسلام شد. در این کنفرانس حدود 36 محقق، متفکر، سیاستمدار و نماینده‌ پارلمان آمریکا حضور داشتند.

انتقاد البشیر از حکم لاهه

جام‌جم آنلاین: عمر الب­­­­شیر، رئیس‌جمهور سودان روز گذشته دادگاه لاهه را ابزار جدید استعمارگری برای تحمیل تصمیم‌های غرب بر ملت‌های عرب و آفریقایی خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بشیر دیروز بار دیگر برای چندمین بار پیاپی پس از صدور حکم بازداشتش از سوی دادگاه جنایی لاهه از غرب دارفور بازدید کرد.

وی در این سفر مورد استقبال مردم شهر زالنجی دارفور قرار گرفت و مردم این منطقه ضمن اعلام حمایت از البشیر، مخالفت خود را با حکم دادگاه لاهه اعلام کردند.

تخفیف حکم زندان زیدی

جام‌جم آنلاین: منتظر الزیدی،‌ خبرنگار عراقی که به سمت جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا کفش پرتاب کرده بود به حکم دادگاه تجدیدنظر عراق تخفیف محکومیت گرفت.

به گزارش خبرگزاری سوریه، دادگاه تجدیدنظر در حکم خود با توجه به عدم سوء‌پیشینه قبلی زیدی محکومیت زندان او را از سه سال به یک سال تخفیف داد.دادگاه جنایی مرکزی عراق 12 مارس زیدی را به اتهام حمله به رئیس‌جمهور یک کشور خارجی به سه سال زندان محکوم کرده بود.

هشدار قذافی به اوباما

جام‌جم آنلاین: معمر قذافی، رهبر لیبی از احتمال ترور باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده همانند برخی دیگر از رهبران و روِسای‌جمهوری آمریکا در گذشته خبر داد.

به گزارش خبری پرس تی‌وی، قذافی گفت: این دغدغه وجود دارد که کسانی اوباما را مانند کندی، مارتین لوتر کینگ و آبراهام لینکلن بکشند.

او که رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا ست بدون اشاره به نام شخص یا گروه خاصی افزود: نگرانم نهادهای قدرت‌ به اوباما اجازه پیاده کردن برنامه‌هایش را ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها