ایسنا: جشن یکصد سالگی سینمای انیمیشن آلمان، در ایام برپایی جشنواره فیلم «اشتوتگارت» برگزار می‌شود. بنا به اعلام مووی وب، این رویداد هنری در 6 بخش شامل آثار رقابتی، آثار درخشان، فیلم‌های غیر تجاری و انیمیشن‌های سه‌بعدی، آثار منتخب انیمیشن‌های جهان را در معرض دید مخاطبان خود قرار می‌دهد. مروری بر انیمیشن‌های 2 فیلمساز آلمانی لوته رینیگر و اسکار فیشیگر که موفق به دریافت دو جایزه اسکار در بخش بهترین انیمیشن کوتاه شده‌اند، از جمله بخش‌های دیگر جشنواره اشتوتگارت 2009 است. مرور یکصد ‌سال انیمیشن آلمان و ارائه اسناد تاریخی درباره این‌گونه هنری در آلمان که به سال 1909، 1920 و 1930 مربوط می‌شود ونمایش آثار فیلمسازانی چون والتر روتمن و هانس ریشتر از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
کد خبر: ۲۳۷۰۰۳

رکوردشکنی با چاشنی چاقوکشی

فارس: موفقیت «جمعه سیزدهم» در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا، باعث شد تحلیلگران اقتصادی سینما با تیتر «جمعه در گیشه نمایش با چاقوکشی‌اش رکوردشکنی می‌کند» به استقبال آن بروند.  جمعه سیزدهم که با درجهR  اکران عمومی شد (که به معنی آن است که تماشاگران بالای 17 سال مجاز به تماشای آن هستند)، ماجراجویی‌های جیسن کاراکتر معروف خبیث فیلم‌های ترسناک را به تصویر می‌کشد و نسخه دوباره‌سازی شده یک کار دهه 80 است.

«مورد عجیب بنجامین باتن» صدرنشین گیشه جهانی

فارس: «مورد عجیب بنجامین باتن» صدرنشین جدول هفتگی فروش سینماها در سطح بین‌المللی است. این درام عجیب و غریب که نامزد دریافت 13 جایزه اسکار شده، با فروش بالای بین‌المللی خود نشان می‌دهد که تماشاگران جهان از آن استقبال کرده‌اند. فیلم جدید برادپیت که در 53 کشور جهان به روی پرده رفته، در تعطیلات آخر هفته 31 میلیون دلار فروش کرد. فروش کلی بین‌المللی فیلم به 119 میلیون دلار رسیده است.  در آمریکا هم استقبال تماشاگران از «مورد عجیب بنجامین باتن» خوب بوده و تا به حال 122 میلیون دلار فروش داشته است.

«گرسنگی»، بهترین فیلم سال ایرلند

ایسنا: جایزه بهترین فیلم سال 2008 سینمای ایرلند، به برنده دوربین طلای کن رسید.  ششمین مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم و تلویزیون ایرلند در دوبلین برگزار شد و فیلم «گرسنگی» در شش بخش موفق به دریافت جایزه شد.  «گرسنگی» ساخته استیو مک‌کوئین، کارگردان انگلیسی علاوه‌بر کسب جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین بازیگر مرد را برای مایکل فاسبندر به‌همراه آورد. این فیلم همچنین جوایز بهترین موسیقی، بهترین صداگذاری و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (لیام کانینگهام) را نیز به‌دست آورد. در بخش بهترین کارگردانی، لانس دالی برای فیلم «بوسه‌ها» انتخاب اول نام گرفت و جایزه بهترین فیلمنامه به مارتین مک‌دوناگ برای فیلم در بروخس رسید. این فیلم همچنین جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را نیز کسب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها