تلویزیون و نمایش 4فیلم سینمایی در روز22 بهمن

شب زده با حکومت نظامی می‌‌آید

گروه رسانه: شبکه‌های مختلف سیما، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی را برای پخش در روز سه‌شنبه 22 بهمن تدارک دیده‌اند تا شیرینی سالروز پیروزی انقلاب با تماشای آنها برای شما چند برابر شود. به گزارش روابط عمومی سیما، «آنجا که زاده شدم»، «شب زده»، «حکومت نظامی» و «فصل آخر» عناوین این فیلم‌هاست که در این روز از تلویزیون پخش خواهد شد. فیلم تلویزیونی «آنجا که زاده شدم» را ساعت 16 سه‌شنبه از شبکه یک سیما خواهید دید.
کد خبر: ۲۳۵۴۶۶

داستان این فیلم درباره نوید شایان، دانشمند متخصص علوم سلولی ایرانی‌الاصل است که در دانشگاه نیوکاسل انگلیس فعالیت می‌کند. او برای شرکت در جشنواره علمی تحقیقاتی وارد ایران شده و با استقبال گرم استاد سابق خود دکتر متین‌خواه روبه‌رو می‌شود. او از نوید که متخصص علوم سلولی است می‌خواهد برای پیشرفت تحقیقات در ایران بماند، اما... .

سام درخشانی، احمد نجفی و سولماز غنی بازیگران اصلی این فیلم هستند که به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی مجید یوسفی براساس فیلمنامه آرش قادری، امسال در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید شده است.

فیلم «شب زده» ساخته فرزاد مؤتمن هم ساعت 30/17 همین روز از شبکه 2 سیما روی آنتن می‌رود. داستان فیلم با بازی بابک حمیدیان، طناز طباطبایی و رحیم نوروزی در سال56 اتفاق می‌افتد. مریم دختری دانشجوست که با پسری به نام حمید قصد ازدواج دارد اما در این بین حمید ناپدید می‌شود. پس از گذشت یک سال، مریم به خیال این که او مرده است تصمیم می‌گیرد تا به پسرعمویش که قبلا از او درخواست ازدواج کرده پاسخ مثبت بدهد. مادر مریم اصرار دارد که او به پیشنهاد ارسلان (پسرعمویش) فکر کند. مریم طی فعالیت‌های سیاسی که دارد متوجه می‌شود ارسلان خبرچین است و برای ساواک کار می‌کند. او کم‌کم شک می‌کند که شاید ارسلان حمید را کشته باشد.

شبکه چهار سیما ساعت 30/20 فیلم سینمایی «حکومت نظامی» به کارگردانی گوستاو گاوراس را پخش می‌کند. در یک دیکتاتوری آمریکای جنوبی، گروهی از چریک‌های مخالف، یک مامور آمریکایی CIA را به گروگان می‌گیرند و آزادی 150 تن از زندانیان سیاسی را تقاضا می‌کنند. ایو مونتان به عنوان بازیگر اصلی در فیلم سینمایی «حکومت نظامی» محصول سال 1973 فرانسه بازی کرده است.

فیلم تلویزیونی «فصل آخر» به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی هم ساعت 30/13 از شبکه تهران پخش می‌شود.

داستان «فصل آخر» در زمان حال می‌گذرد، اما فلاش‌بکی به دوران گذشته و سال 56 دارد. «فصل آخر» داستان دختری است که یکی از کتاب‌های پدرش را که نویسنده بوده است مطالعه می‌کند و با حقایقی تکان‌دهنده مواجه می‌شود. اتفاقات این داستان در دوران معاصر می‌گذرد و مطالب کتاب شخصیت‌های داستان را در فضای سال 56 قرار می‌دهد و باعث می‌شود این جریان روی شخصیت‌های داستان تاثیر ‌گذارد.

فیلمنامه را آرش برهانی و اسماعیل فلاح‌پور به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه تهران نوشته‌اند و هوشنگ توکلی، فقیهه سلطانی، فرحناز منافی‌ظاهر و پرویز شفیع‌زاده بازیگران اصلی این فیلم تلویزیونی هستند.

فیلم «روز برمی‌آید» که پنجشنبه هفته گذشته از شبکه 3 سیما پخش شد، روز سه‌شنبه ساعت 30/13 تکرار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها