وقتی دیروز مسابقه فینال رقابت‌های تنیس آزاد ملبورن با پیروزی رافائل نادال اسپانیایی به پایان رسید، این جوان 22 ساله به سمت فدرر بازنده که اشک می‌ریخت، رفت و گفت: راجر دقیقا می‌دانم چه احساسی داری؛ اما به خاطر داشته باش قهرمان بزرگی هستی و در تاریخ ورزش تنیس، یکی از بهترین‌هایی.
کد خبر: ۲۳۳۴۰۴

مطمئن باش که به رکورد 14 قهرمانی پیت سمپراس در گرنداسلم‌ها خواهی رسید البته دریافت جام قهرمانی از دست رادلیور، رویایی بود که امروز برایم رنگ واقعیت گرفته است.

رافائل نادال در ورزشگاه رادلیور شهر ملبورن، به اولین فتح خود در گرنداسلم استرالیا رسید، پیش از مسابقه، کارشناسان تنیس بخت فدرر را بیشتر می‌دانستند زیرا او پس از مسابقه نیمه‌نهایی‌اش یک روز بیش از نادال استراحت کرده بود، بعلاوه مسابقه نیمه‌نهایی نادال مقابل هموطنش، یک ماراتن تمام‌عیار بود که انرژی زیادی از او گرفت.

پس از آن مسابقه، نادال گفته بود که فدرر آمادگی بیشتری دارد و بخت او برای پیروزی در فینال بیشتر خواهد بود؛ اما این جوان اسپانیایی در مصاف با فدرر کاری کرد کارستان و نشان داد انرژی و توان پایان‌ناپذیری دارد.

خیلی‌ها دلشان برای فدرر سوخت که نتوانست به رکورد سمپراس برسد؛ اما به هر حال نادال ثابت کرد که در حال حاضر، بهترین تنیس‌باز جهان است و فدرر کم‌کم باید خود را برای خداحافظی از دنیای پرسروصدای قهرمانی آماده کند.

واقعیت ورزش قهرمانی همین است. دیروز فدرر، مرد بی‌رقیب دنیای تنیس بود و حالا جوانی که چند سال از او کوچک‌تر است حرف اول را می‌زند و فردا یکی دیگر نادال را کنار می‌زند و پیشتاز عرصه تنیس حرفه‌ای خواهد شد.

نادال و فدرر تا به حال، 19 بار به مصاف هم رفته‌اند که نادال 13 بار پیروز شده است. اما نکته جالب این که این دو تنیس‌باز نامدار، 7 بار در فینال گرنداسلم‌ها با هم مبارزه کرده‌اند که سهم نادال 5 پیروزی بوده. رافائل نادال اول بار است که در تنیس آزاد ملبورن قهرمان شده. او پیش از این، 4 بار در رولان گاروس و یک بار در ویمبلدون قهرمان شده بود.

به این ترتیب، به ششمین فتح خود در گرنداسلم‌ها رسیده است. حالا باید منتظر دومین گرنداسلم سال، یعنی رولان گاروس پاریس باشیم که بهار برگزار می‌شود. آنجا عرصه یکه‌تازی نادال در زمین رس است. آیا فدرر در پاریس از پس نادال برخواهد آمد؟

بعید به نظر می‌آید. مرد سوئیسی در پایان مسابقه‌اش در حالی که می‌گریست، گفت: خدای من! این مسابقه، مرا کشت. شاید بعدا تلاش تازه‌ای را آغاز کنم.

جهانگیر چراتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها