کد خبر: ۲۳۲۵۹۴

همه ما می‌دانیم که سشوار کردن دائم موجب صدمه زدن به موها می‌شود و بهتر آن است که فقط به هنگام رفتن به مهمانی‌ها از آن استفاده شود. بنابراین اگر می‌خواهید در منزل موهای آراسته‌ای داشته باشید بدون این که از سشوار استفاده کنید بد نیست به چند نکته توجه داشته باشید.

موهای لخت

برای این موها بهتر است پس از حمام کردن، آنها را ابتدا شانه کنید و سپس با تکان دادن سر به بالا و پایین در چند مرتبه به موهای خود حالت پف دهید و با زدن یک تل پهن یا نازک موهای خود را مرتب نگه دارید یا با استفاده از کلیبس در جلو یا پشت سر و همچنین استفاده از انواع سنجاق‌های سر می‌توانید به موهای خود فرم دهید. البته دستمال‌های سر نیز برای آراستگی مو خصوصا زمانی که مهمانی به طور ناخواسته وارد می‌شود مناسب است.

موهای مجعد و فردار

بهتر است به هنگام استحمام از شامپوهای نرم‌کننده و حالت‌دهنده استفاده کنید و پس از حمام نیز با استفاده از واکس مو یا روغن زیتون موهای خود را به حالت فر یا ویو درآورید که بسیار زیبا نیز می‌باشد.

همچنین می‌توانید از کلیبس‌های عمودی بلند که موها را آبشاری نشان می‌دهند استفاده کنید. توجه داشته باشید همه موها را داخل کلیبس نکنید چرا که حالت کنونی را برای روزهای بعد از دست می‌دهد. همچنین هنگام خوابیدن موها را از زیر سرتان بردارید و به یک طرف یا در بالای سر قرار دهید. انواع گیس‌های یک طرفه و دو طرفه هم مناسب است همچنین می‌‌توانید. پس از حمام فقط جلوی موهای خود را سشوار کرده و بقیه را با کلیبس جمع کنید.

مراقبت از مو

هنگام انتخاب شامپو، نرم‌کننده یا محصولات آرایشی و بهداشتی مو نوعی را انتخاب کنید که دارای مواد جاذب رطوبت باشد. این مواد آب را درخود نگه می‌دارد و در حفظ طراوت مو موثر است.

بهتر است تا آنجا که می‌توانید از سشوار کشیدن پرهیز کنید ولی اگر مجبورید از شامپوهای مخصوص و اسپری‌های محافظ استفاده کنید.

واکس مو یا کرم مو را بیش از حد استفاده نکنید زیرا موجب سنگینی موها می‌شود و هیچ رطوبتی به موها اضافه نمی‌کند.

به جای سشوار می‌توانید از انواع بیگودی و مو پیچ‌هایی از جنس فوم استفاده کنید.

مویی را که آغشته به ژل، موس و واکس است سشوار نکنید ابتدا آن را بشویید بعد سشوار کنید.

هنگام استفاده از کلاه، شال و بلوزهای پشمی حتما از یک روسری یا شال ابریشمی در زیر آن استفاده کنید زیرا پشم، جاذب رطوبت است و موجب خشکی موها می‌شود.

رژیم‌های غذایی باعث شوره سر، خشکی و ریزش موها می‌شوند برای این که موهای خود را شاداب و سلامت نگه‌دارید خوردن سبزیجات و میوه‌ها را فراموش نکنید.

بهترین راه خشک کردن موها نیز بستن یک حوله خشک و گرم به دور سر است تا آب اضافی گرفته شود.

اگر موهای شما شوره می‌زند باید از شامپوهای ضدشوره استفاده کنید. اصول تکثیر و زیاد شدن قارچ‌ها، عوامل ارثی و شستشوی بد سر و ماندن کف موجب شوره سر می‌شود.

دیانا رحمتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها