شناسایی و ثبت 6 منطقه اکوتوریسمی

غنای طبیعت قزوین را دریابیم

قزوین - خبرنگار جام‌جم: 6 منطقه استان قزوین برای ثبت در فهرست آثار ملی طبیعی کشور معرفی شد. کارشناس مسوول اکوتوریسم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر افزود: این استان به لحاظ شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی از آثار طبیعی فراوانی برخوردار است و با توجه به تنوع آب و هوا در مناطق مختلف، دارای پوشش گیاهی و جانوری غنی است.
کد خبر: ۲۲۹۸۱۲

مهندس طارمی با تاکید بر حفظ محیط زیست و طبیعت به عنوان میراث طبیعی، اظهار کرد: بخاطر این پتانسیل‌های تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز میراث طبیعی باید زمینه مساعد گردشگری طبیعی برای قزوین را فراهم کند.

دریاچه اوان، منطقه حفاظت شده باشگل، آبشار گرمارود، غار قلعه کرد، چنار کهنسال سیردان و صخره‌های اندج آثار طبیعی این فهرست هستند. گفتنی است، دریاچه اوان که در حلقه 4 روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد قرار گرفته، بیش از 70 هزار متر مربع مساحت دارد و از محیط خارج مستقیما آب دریافت نمی‌کند و تنها چشمه‌های کف دریاچه به آن شکل داده‌اند. منطقه حفاظت شده باشگل نیز در غرب شهرستان تاکستان و در عرصه‌ای به وسعت تقریبی 27 هزار هکتار گسترده است. این منطقه با سیمای تپه ماهوری، پناهگاه امنی برای جمعیت قوچ، میش و آهوهای بومی و مهاجر است. همچنین غار قلعه کرد که در 20 کیلومتری برج‌های دوگانه خرقان در دهستان حصار قرار دارند، تالاری به وسعت بیش از یکهزار متر مربع در آن واقع شده که دارای ستون‌های سنگی زیبایی است.

صخره‌های عظیم و دره اندج رود از دیگر مناطق طبیعی استان است که چهره زیبایی از طبیعت بکر منطقه الموت را نشان می‌دهند که به خاطر قابلیت‌های زمین‌شناسی مورد توجه دانشمندان این حوزه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها