با گسترش شهرها که در نتیجه گسترش جامعه بشری رخ می‌دهد، زباله‌ها نیز افزایش یافته و دفع آنها مشکلات فراوانی را به همراه آورده است که البته این مساله نه‌تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به معضلی بزرگ بدل شده است. آنچه مبرهن است دفع زباله‌ها نیز به شیوه‌های سنتی گذشته میسر نیست و تغییراتی اساسی در این خصوص لازم است. بتازگی شاهین باتمان قلیچ، سیستم خودکار دفع زباله‌ای را معرفی کرده است که طرحی نو در این زمینه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۲۶۷۶۶

هدف شما از اختراع سیستم خودکار دفع زباله چیست؟

توسعه شهرها مسائل و مشکلاتی را با خود به همراه آورده است که یکی از بزرگ‌ترین این مشکلات، زباله‌های شهری است و با وجود هزینه‌ و تلاش بسیار زیادی که در این زمینه انجام می‌شود، باز هم در سطح شهر زباله وجود دارد و این وضعیت روزبه‌روز بدتر هم می‌شود. سیستم خودکار دفع زباله، قابلیت دفع تمام ضایعات غذایی و بسته‌بندی آنها را در همان نقطه تولید، یعنی آشپزخانه و در سینک آشپزخانه دارد.

درباره چگونگی عملکرد این سیستم توضیح دهید.

ضایعات مواد غذایی در سینک آشپزخانه به طور خودکار خرد  و به صورت گرانول وارد شبکه فاضلاب ‌شده و از همین طریق هم حذف می‌شوند و بدین ترتیب جمع‌آوری و انتقال زباله با سیستم بسته و خودکار امکان‌پذیر می‌شود.

مزایای این سیستم را توضیح دهید.

از آن جهت که هیچ زباله‌ای وارد محیط زیست نمی‌شود تاثیر بسزایی در بهداشت محیط زیست خواهد داشت. این سیستم، رفاه و آسایش بیشتری را نسبت به وضعیت موجود در پی دارد و شهرداری هزینه‌های جمع‌آوری زباله‌ها را متحمل نخواهد شد.

آیا این دستگاه به شرایط و نگهداری خاص نیاز دارد؟

این دستگاه به دلیل طراحی خاصش احتیاج به هیچ گونه نگهداری و شستشو ندارد و همیشه کاملا تمیز می‌ماند. هیچ‌گونه بو یا حشرات موذی از آن عبور نمی‌کند، چون همیشه بسته است. این دستگاه کاملا خودکار و هوشمند است و نیازی به زدن هیچ‌گونه کلیدی نیست و به محض ورود شیء به داخل آن روشن می‌شود. جای زیادی اشغال نمی‌کند و حجم آن به اندازه یک سطل زباله معمولی است.

فرناز محمدی‌پور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها