محققان حدس می زدند که عواملی مثل استعداد ژنتیک ، سن ، فعالیت جنسی و حتی رژیم غذایی در این مساله دخیل باشد.
مطالعه جدید نقش رژیم غذایی را در این موضوع بررسی کرده است. در این مطالعه 139زن (با سن متوسط 30سال) که به عفونت های مکرر ادراری مبتلا می شوند با 185 زن سالم که اول سال گذشته به عفونت ادراری مبتلا نشده بودند مقایسه شدند.
محققان دریافتند که مصرف میوه های تازه مثل توت و فرآورده های تخمیر شده لبنیات مثل ماست و پنیر، در میان زنانی که به عفونت ادراری مبتلا نمی شوند بسیار بیشتر از گروه اول است.
مثلا زنانی که حداقل 3بار در هفته از ماست یا پنیر استفاده می کردند ، 79درصد نسبت به سایر افرادی که از این مواد استفاده نمی کردند ، با خطر ابتلا به عفونت ادراری کمتری مواجه بودند.
حرف آخر این که برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های ادراری ، مصرف توت تازه و فرآورده های لبنی را فراموش نکنید حتی اگر محققان اشتباه کرده باشند، امتحانش بی ضرر است.
این مطالعه در شماره اول مارس 2003نشریه تغذیه بالینی منتشر شده است.
چکیده مقاله را می توانید در نشانی http://www.aje.org/current.shtml بیابید.
هوش مصنوعی یکی از قدیمیترین عادتهای ما در اینترنت را تغییر داده است
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین عنوان شد
در گفتوگو با جامجم آنلاین تشریح شد
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین مطرح شد