دولت یمن برای پنجمین سال متوالی، با سرکوب سلسله‌ آیین‌های جشن عید غدیر خم در این کشور، از برگزاری این جشن توسط شیعیان یمنی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۲۲۳۶۲۳

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه یمنی "المنبر"، مبارزان شیعی یمن دیروز در میان سخت‌گیری‌های دولت این کشور و ممانعت از برگزاری مراسم از سوی شیعیان، عید سعید غدیر را در استان صعده جشن گرفتند.

درگیری‌ها میان رزمندگان شیعه به رهبری سید عبدالملک الحوثی و نیروهای دولتی که قصد داشتند مانع از برگزاری مراسم عید‌ غدیر در این مناطق شوند، شدت گرفته است.

دولت یمن از پنج سال پیش و پس از به‌ شهادت رساندن سید حسین الحوثی، رهبر شیعیان این کشور، مانع از برگزاری مراسم عید غدیر در این کشور می‌شود.

سید العماد، از علمای شیعه یمن نیز گفت: دولت یمن که به‌شدت از سوی حاکمیت وهابی عربستان سعودی برای حمله به شیعیان تحت فشار است، در اقدامی گستاخانه در سال 2003 میلادی، کتاب‌های مقدس شیعه از جمله نهج‌البلاغه را از سطح کشور جمع‌آوری کرده است.

مبارزان شیعه پیرو الحوثی در یمن با آتش‌بازی، سرور و شادمانی در بخش‌های مختلف صعده، روز عید غدیر را جشن گرفتند که این اقدام، با واکنش خشمگینانه مأموران دولت یمن مواجه شد.

بر اساس اظهارات شاهدان عینی مبارزان شیعی یمن در کوه‌ها و دره‌های اطراف این شهر نیز با روشن‌کردن آتش، شادمانی خود را نسبت به عید بزرگ غدیر و تعیین حضرت علی علیه‌السلام به عنوان امام اول شیعیان جهان نشان دادند که این جشن‌ها و فریادهای شادی شرکت‌کنندگان در این مراسم تا ساعات پایانی شب ادامه داشت.

دفتر اطلاع‌رسانی رزمندگان شیعیان به رهبری "سید عبدالملک الحوثی" اعلام کرد که اعضای این جنبش برای برپایی و جشن‌های روز عید غدیر به تمام مناطق شهر صعده رفته و با سخنرانی و سرودن اشعار و آوازهای محلی و دیگر برنامه‌های شاد، این روز را گرامی داشتند.

این در حالی است که پایگاه خبری "عدنان‌پرس" اعلام کرده که بر اساس اطلاعات به دست آمده مبارزان الحوثی قرار است در میان این مراسم رزمایشی بزرگ نیز برگزار بکنند.

از سوی دیگر بر اساس اظهارات منابع محلی این روزها همچنین تجمعات گسترده‌ای از هواداران مبارزان شیعی یمن در بخش‌های مختلفی از این کشور ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها