براده ها

برگزاری همایش مالک اشتر

جام‌جم: همایش مالک اشتر نخعی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سال نوآوری و شکوفایی، همایش مالک اشتر نخعی با انگیزه معرفی بزرگ صحابی و سردار تربیت شده مکتب حضرت امیر مومنان علی(ع)‌ 26 آذر ماه در آستانه عید سعید غدیر خم و روز وحدت حوزه و دانشگاه در تالار باقرالعلوم(ع)‌ دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار می شود.
کد خبر: ۲۱۹۴۶۶

تقدیر از دکتر غلامعلی افروز

جام جم:‌ دکتر غلامعلی افروز، برنده جایزه ویژه «سندرم داون» سازمان بهداشت جهانی سال 2008 طی نوزدهمین مراسم نکوداشت چهره‌های علمی ‌فرهنگی، امروز عصر در فرهنگسرای ابن سینا تقدیر می‌شود. پیش از این، دکتر حسین صفایی، دکتر سیروس شمیسا، استاد سیدرضا حسینی، دکتر توران میرهادی، بهاالدین خرمشاهی و... در این سلسله مراسم‌ها تقدیر شده‌اند.

امتیاز «دا» در اختیار مدرسه فیلمنامه‌نویسی

جام‌جم: سیده‌زهرا حسینی، نویسنده «دا» امتیاز تولید آثار تصویری براساس این کتاب را به مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری اهدا کرد. این کتاب که ماجرای اشغال خرمشهر به روایت یک زن جانباز است، از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده و به دلیل استقبال فراوان علاقه‌مندان، در مدت 3 ماه به چاپ هشتم رسیده است.

گردهمایی شاعران در یادبود بابک بیات

جام‌جم:‌ سی و یکمین جلسه برنامه عصر شعر و ترانه (نشست شاعران و ترانه سرایان) با هدف بزرگداشت بابک بیات سه شنبه عصر در فرهنگسرای هنر برگزار می‌شود.در این برنامه علاوه بر اجرای موسیقی توسط نیما مسیحا، تعدادی از شاعران برجسته کشورمان همچون محمدعلی شیرازی، اکبر آزاد، ناصر فیض، سعید بیایانکی و.... حضورخواهند داشت و همچنین علیرضا میر علینقی، منتقد موسیقی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

روز طراحی صحنه؛ 5 آذر ماه

جام‌جم: گروه نمایش دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبا در نظر دارد 5 آذرماه هرسال را به بهانه تولد خسرو خورشیدی، طراح صحنه برجسته تئاتر جشن بگیرد.

در این مراسم سالانه، مدال طلایی خسرو خورشیدی که یک سمت آن تصویر این هنرمند و  سمت دیگر آن، آرم دانشگاه تهران حک شده است، به یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان سال تئاتر اهدا می‌شود و از مقالات برگزیده نیز تقدیر خواهد شد.

یادبودی دیگر برای صفارزاده

جام‌جم: موسسه خاتون قلم مراسمی را در یادبود طاهره صفارزاده برگزار می‌کند. در این مراسم که  شنبه 9 آذر از ساعت 30/17 تا 20برگزار می‌شود، سخنرانانی چون حکیمه دبیران، منیژه آرمین، فیروزه حافظیان، فاطمه راکعی، عفت شریعتی و فرزانه یاورزاده در موضوعاتی چون قرآن‌پژوهی و ترجمه قرآن صفارزاده، بررسی ویژگی‌های شعری وی و شعرهای انقلابی او در دوران طاغوت سخنرانی خواهند کرد. موسسه خاتون قلم در خیابان دکتر شریعتی، روبه‌روی پارک شریعتی، کوچه زکائی، پلاک 1/ 25 واقع است.

تندیس‌های پایداری در موزه فلسطین

جام‌جم: نمایشگاه آثار حجم و مجسمه هنرمندان کشورمان با موضوع مقاومت و پایداری ، امروز عصر در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه شامل بیش از 30 اثر در گرایش‌های مختلف مفهومی، انتزاعی و فیگوراتیو است که عمدتا با فلز کار شده و جلوه‌هایی از مفهوم جاودانه پایداری را به عنوان یکی از عناصر محوری فرهنگ،‌ آیین و هویت اعتقادی، تمدنی و ملی مردم ایران در طول تاریخ حیات خود در قالب آثار حجمی‌و تندیس‌ها ارائه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها