اعـضـای بـانـدی کـه بـا اغفال زنان و دختران جوان از آنان کلاهبرداری می‌کردند توسط پلیس دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما اوایل سال جاری دختر جوانی به نام سارا طی شکایتی به پلیس اعلام کرد، سه مرد جوان با وعده پیدا کردن شغل از او کلاهبرداری کردند.
کد خبر: ۲۱۸۱۳۱

دختر جوان گفت: در روزنامه یک آگهی دیدم که در آن نوشته بود جویندگان کار می‌توانند به آدرسی که در آگهی است مراجعه کنند تا آنها را مشغول به کار کنند . من که چندین دوره آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی را گذرانده و تا آن لحظه شغلی پیدا نکرده بودم تصمیم گرفتم به این بنگاه کاریابی بروم. وقتی به آنجا رفتم به من گفتند باید مبلغ 200 هزار تومان پول به آنها بدهم تا برایم کار پیدا کنند با این‌‌که تهیه این پول برایم سخت بود اما هر طور شده آن را تهیه کردم و به حساب بنگاه کاریابی ریختم. مطابق قرار باید تا یک‌ماه بعد برای من کار پیدا می‌کردند، اما این اتفاق نیفتاد.

مدتی گذشت ومن برای پس گرفتن پولم به آنها مراجعه کردم و گـفـتـم دیـگـر نـمـی‌خـواهـم بـرایـم کـار پـیـدا کـنـنـد، امـا یـکـی از دست‌اندرکاران حرفی به من زد که باعث شد تا دست نگه‌دارم و پشیمان شوم.

دختر جوان ادامه داد:‌ یکی از افرادی که موسس بنگاه بود به من گفت دلباخته‌ام شده است و نمی‌تواند اجازه دهد من به این راحتی بروم. به من گفت حتی اگر کاری هم برایم پیدا نشود با من ازدواج خواهد کرد، من به امید آن‌که آینده خوبی در انتظارم است دیگر موضوع را پیگیری نکردم. تا این‌که چند ماه بعد وقتی متوجه شدم مرد جوان قصد ندارد به خواستگاریم بیاید، به سراغش رفتم و گفتم که اگر پولم را ندهد شکایت می‌کنم. در آن زمان بود که متوجه شدم مرد جوان دختران جوان دیگری را هم با این وعده اغفال کرده است.

در حالی که شکایت این دختر در حال بررسی بود زن جوان دیگری به پلیس مراجعه کرد و از موسسان بنگاه کاریابی شکایت کرد، این زن گفت: بعد از این‌که از شوهرم جدا شدم برای این‌که بتوانم شغلی داشته باشم و زندگی‌ام را اداره کنم، در میان آگهی‌های روزنامه به دنبال شغلی بودم که با آگهی کاریابی مواجه شدم. وقتی به دفترشان مراجعه کردم به من گفتند که اگر خواهان کاری با حقوق بالا هستم باید 500 هزار تومان پول بدهم. من هم قبول کردم و 500 هزار تومان پولی که تمام دارایی‌ام بود را به حساب بنگاه کاریابی ریختم.

این زن ادامه داد: در موعد مقرر شغل مناسبی که گفته بودند برایم پیدا نکردند، به همین خاطر هم از آنها خواستم تا پولم را پس دهند، اما مدیر بنگاه از من خواستگاری کرد و گفت که قصد ازدواج دارد. من هم چون از شوهرم جدا شده بودم وفکر می‌کردم فرصتی بهتر برایم پیش نخواهد آمد، پذیرفتم و برای این که حسن نیتم را ثابت کنم دیگر صحبتی از پول نکردم، مدتی بعد فهمیدم که تمام این حرف‌ها حقه‌ای بیش نبوده و تصمیم گرفتم پولم را پس بگیرم و شکایت کردم.

علاوه بر شکایت‌های ارائه شده چندین شکایت دیگر هم به پلیس ارائه شد که نشان می‌داد بنگاه کاریابی، زنان و دختران جوان را اغفال کرده و پولشان را می‌گرفته است.

بنابراین ماموران با دستور قضایی در محل حاضر شده و 3 مردی را که اقدام به کلاهبرداری کرده بودند بازداشت کردند، در حال حاضر تحقیقات پلیسی از این متهمان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها