مدیریت گوشی

امروز قصد معرفی یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمند سیستم عامل‌های سیمبین ورژن UIQ3.0 را داریم. این سیستم عامل قادر است مدیریتی شایسته بر روی برنامه‌ها و قسمت‌های مختلف گوشی شما داشته باشد. همچنین قادر است اطلاعاتی مفید از برنامه‌ها و خود گوشی در اختیار شما قرار دهد. ما اطلاعاتی نیز از زوایا و منو‌های این برنامه در اخیار شما قرار خواهیم داد تا شما هم بهتر با این برنامه مفید آشنا شوید.
کد خبر: ۲۱۵۷۶۰

Swiss Manager Pro V1.6

ابتدا شما باید برنامه را دریافت کرده و آن را ثبت کنید. متاسفانه با وجود توضیحات مکرر مبنی بر ثبت کردن فایل‌های اجرایی در سیستم عامل‌های سیمبین، عده‌ای از دوستان همچنان این مورد را رعایت نمی‌کنند و نصب نشدن برنامه را به‌گردن خرابی آن و یا مشکلات دیگر می‌اندازند. پیغام خطای The pakage uses a protected uid به‌معنای آن است که فایل شما ثبت نشده است و باید حتما آن را ثبت کنید تا قادر باشد بر روی گوشی شما نصب شود. برای راه‌ها و روش‌های ثبت‌کردن هم می‌توانید با به‌دست آوردن نسخه شماره 204 هفته‌نامه کلیک از آن بهره جسته و فایل‌های خود را ثبت کنید.

پس از ثبت فایل، آن را به گوشی خود انتقال داده و اجرا کنید. پس از اجرا، منوی برنامه برای شما ظاهر خواهد شد. اولین گزینه آن Task است. در این قسمت برنامه‌های در حال اجرا به‌نمایش در آمده است. با علامت‌گذاری در گوشه آنها و سپس انتخاب گزینه ضربدر از منوی پایین، هر برنامه‌ای را می‌توانید ببندید. همچنین اگر خواستید هر کدام از برنامه‌ها را باز کنید، کافی است یک بار بر روی آنها کلیک کنید تا به برنامه مربوطه منتقل شوید. در گزینه‌های پایین یک علامت به‌شکل کارت حافظه وجود دارد. با کلیک بر روی آن می‌توانید حافظه Ram گوشی خود را از قسمت‌های اضافی پاک کرده و فضای بیشتری از آن را برای اجرا شدن برنامه‌ها آزاد سازید. همچنین با انتخاب تک‌تک برنامه‌ها و علامت‌گذاری تیک کنار آنها و تکرار این کار نیز، همین فرایند را انجام دهید.

اما یک قسمت قابل توجه در این برنامه، وجود علامت تعجب در منوی‌های پایین است. شما با انتخاب هر یک از برنامه‌های در حال اجرا و کلیک روی این علامت می‌توانید به اطلاعاتی مفید درباره آن برنامه دست یابید. بر روی آن کلیک کرده و منوی Information را انتخاب کنید. در آنجا شما شاهد گزینه‌های UID، (شماره‌ای که فایل شما با آن در گوشی نصب می‌شود و شما می‌توانید برنامه خود را با همین شماره در گوشی خود بیابید) نام فایل و مسیری که فایل مربوطه در گوشی نصب شده است، خواهید بود.

منوی بعدی File نام دارد. این قسمت قادر است کار یک برنامه مدیرت فایل را برای شما ایفا کند. امکانات این قسمت به اندازه برنامه‌های قدرتمندی همچون X-plore نیست اما قادر است کار شما را تا حدودی راه انداخته و نیاز‌های روزمره شما را برطرف سازد. در این بخش می‌توانید از گزینه‌های همچون مشخصات فایل، کپی، انتقال و حذف انواع فایل و فولدر استفاده کنید.

منوی بعدی System نام دارد. در این قسمت نیز شما اطلاعات مفیدی از گوشی خود به‌دست خواهید آورد. گزینه IMEI همان شماره اختصاصی یا شماره سریال گوشی شما است. گزینه Uptime به شما خواهد گفت که گوشی شما چه مدت زمانی است که روشن است و خاموش نشده است. گزینه Ram Free نیز مقدار حافظه آزاد گوشی شما نشان می‌دهد و همین‌طور گزینه Drive C free نیز مقدار فضای آزاد دیسک (فون مموری) را نشان شما خواهد داد. گزینه Cpu speed یه شما نشان خواهد داد که در گوشی شما از چه پردازنده‌ای و با چه سرعتی استفاده شده است. توجه داشته باشید که هر چه قدر این میزان بالا باشد، سرعت باز شدن منو‌ها و برنامه و اجرای آنها سریع‌تر خواهد بود.

در منوی قسمت بعدی که Colors نام دارد شما شاهد مقدار پشتیبانی صفحه نمایش خود از رنگ هستید. اعدادی که معمولا در حدود 64000 هستند، تداعی‌گر صفحه نمایش‌هایی با 64K رنگ هستند و آنهایی که حدود 16,000,000 است تداعی کننده صفحه نمایش‌هایی با 16 میلیون رنگ هستند. این دو، فرق زیادی با هم ندارند و فقط صفحه نمایش 16 میلیون رنگ به‌طور جزیی قادر به نمایش رنگ‌های بهتری نسبت به مدل پایین‌تر خود است.
البته آن‌قدر این تفاوت محسوس نیست که بتواند معیار قابل توجهی برای برتری بر یکدیگر باشند. و آخرین گزینه Installed است که تعداد برنامه‌های نصب شده در گوشی را نشان می‌دهد. البته این تنها شامل برنامه‌هایی که شما نصب کرده‌اید نیست و شامل برنامه‌هایی که از هنگام ساخت این گوشی در آن نصب شده است، نیز می‌شود.

پژمان عاملی فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها