سیستم‌عامل لینوکس(Linux) به عنوان مسافر جدید همه صندلی‌های هواپیمای Airbus A380s به آسمان پرواز می‌کند.
کد خبر: ۲۱۰۰۳۴

کلیه مسافرانی که از هفته آینده با هواپیمای Airbus A380s سفر می‌کنند، می‌توانند در طول سفر با کامپیوتر سیستم‌عامل لینوکس روی آن نصب شده و در اختیار آنها گذاشته می‌شود، از سفر هوایی لذت ببرند.

هواپیمای A380 نخستین هواپیمای شرکت Qantas محسوب می‌شود که از سیستم‌ کامپیوتری Panasonic eX2 In-flight Entertainment System(IFE) استفاده می‌کند.روی کلیه سیستم‌های IFE سری X پاناسونیک سیستم‌عامل لینوکس نصب شده است.

شرکت Qantas اعلام کرده است که استفاده از این سیستم‌ کامپیوتری همراه با سیستم‌عامل لینوکس تنها محدود به هواپیما A380 نمی‌شود و از مارس 2009، این سیستم در کلیه پروازهای تجاری و معمولی هواپیمای B737-800 نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قرار است در هواپیمای B737-800 از سیستم کامپیوتری eFX پاناسونیک استفاده شود.

هواپیمای بسیار مجهز B787 بوئینگ که به Dreamliner شهرت یافته است نیز از سال آینده با این سیستم کامپیوتری به آسمان خواهد رفت.

سیستم کامپیوتری eX2 هم‌اکنون بسیاری از سیستم‌های IFE را در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ راه‌اندازی کرده است.

برای مثال، شرکت هواپیمایی Singapore Airlines هم‌اکنون از سیستم eX2 در هواپیماهای A380s، B747 و B777 استفاده می‌کند.

طبق گزارش‌های رسیده، دوسوم شرکت‌های هواپیمایی که قصد استفاده از هواپیمای A380 را دارند، از سیستم کامپیوتری eX2 IFE استفاده می‌کند.

به گفته شرکت Qantas، سیستم IFE در هواپیماهای A380 شامل یک نمایشگر لمسی 17 می‌شود که به هدست‌های ویژه با سیستم از بین بردن صداهای اضافی سیستم پخش فایل‌های ویدیویی مورد علاقه مسافران مجهز شده است.

ایتنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها