در سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم حقیقت

63 فیلم مستند نمایش داده می‌شود

گروه رسانه: سینمای ایران با تولید سالانه بیش از 500 اثر بلند و کوتاه مستند به عنوان قطب مستند خاورمیانه و آسیا مطرح است. حالا اگر شما هم به دنبال جذابیت‌های دیگری از دنیای سینما و تلویزیون هستید و اگر دوست دارید ذائقه خود را در معرض نوع دیگری از فیلم‌های سینمایی قرار دهید؛ فرصت چند روزه‌ای را که با برگزاری جشنواره سینما حقیقت به وجود آمده از دست ندهید. این جشنواره از روز سه‌شنبه در تهران آغاز شده و تا عصر یکشنبه ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرنگار ما، روز جمعه ساعت 15/18 قرار است فیلم «عراق تکه‌تکه شده» ساخته جیمز لانگی در این جشنواره به نمایش دربیاید. این مستندساز آمریکایی بعد از نمایش فیلم خود به سوال‌های خبرنگاران پاسخ خواهد داد. جیمز لانگی که تاکنون 2 بار برای فیلم‌های مستندش، کاندیدای دریافت جایزه اسکار بوده، در فیلم جدیدش تاریخچه‌ گروه تروریستی منافقین را مرور کرده است.
کد خبر: ۲۰۹۹۵۳

یک نماینده مجلس با مستندی سیاسی‌

سعید ابوطالب، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره حضور دارد. قرار است فردا جمعه مستند «اقلیت و اکثریت» ساخته او در جشنواره سینما حقیقت به نمایش در بیاید. این فیلم در بخش «روزگار ما» ساعت 30/21 در سالن شماره 3 فلسطین نمایش داده می شود.

ابوطالب درباره این مستند به ایسنا گفت: در این مستند طی گفتگوهای غیررسمی و صمیمی با تعدادی از نمایندگان مجلس به بررسی این مساله می‌پردازیم که آیا اقلیت و اکثریت در مجلس ما به همان مفهومی است که در نظام پارلمانی اروپایی و آمریکایی وجود دارد؟ و آیا این تقسیم‌بندی‌ها با پشتوانه‌ قانون اساسی است؟

فیلم پگاه آهنگرانی حذف شد

از دیگر اتفاق‌های جشنواره می‌توان به حذف فیلم پگاه آهنگرانی اشاره کرد.

فیلم «محاکات غزاله علیزاده» ساخته این فیلمساز جوان است که در آن زندگی غزاله علیزاده بررسی شده است.

 این اثر قرار بود در بخش مسابقه فیلم‌های مستند کوتاه شرکت کند، اما با ارسال این فیلم برای کسب مجوز به اداره کل نظارت و ارزشیابی و مخالفت این اداره با اعطای مجوز، این اثر از برنامه جشنواره‌ خارج شد.

برگزاری بازار بین‌المللی فیلم مستند ایران‌

در حاشیه برگزاری دومین جشنواره سینما حقیقت، بازار بین‌المللی فیلم مستند ایران نیز روز چهارشنبه در مرکز فرهنگی - هنری صبا گشایش یافت.

در بازار بین‌المللی فیلم مستند 43 شرکت از 20 کشور جهان به همراه 18 شرکت و موسسه ایرانی حضور می‌یابند. عرضه فیلم‌های مختلف از شرکت‌های ایرانی و خارجی و رایزنی برای خرید و فروش از ویژگی این بازار بین‌المللی به شمار می‌رود.

ضمنا بیش از 100 مهمان خارجی متشکل از سینماگران مستند، مدیران جشنواره‌های بین‌المللی، تهیه‌کنندگان و صاحبان موسسه‌های فیلمسازی جهان و... در این دوره جشنواره سینما حقیقت و بازار فیلم ایران حضو ردارند.

بازار بین‌المللی فیلم مستند ایران تا 26مهرماه در مرکز فرهنگی- هنری صبا برپاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها